Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reparatie kosten fiets, inschatting

Pagina: 1
Acties:

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb mijn "oude" vertrouwde Batavus Retro fiets meegenomen naar de UK. Tot zover alles goed.

Helaas lijkt het erop dat het versnelling systeem naar zijn gootje is (het deel in de kettingkast). Het gaat hier om een fiets met 3 versnellingen. Probleem is dat mensen in de UK niet echt fatsoenlijke fietsen kennen en er dus niet goed aan onderdelen te komen is. Resultaat is dat een reparatie zoals dit waarschijnlijk tegen de 80 euro gaat aanlopen.

Nu vraag ik me af, en Google kan me zo 123 niet helpen, wat zoiets in Nederland zou kosten? Is dat goedkoper/duurder? Ik kom over een 1 1/2 maand met de auto even terug in NL en het meenemen van een fiets is dan geen issue. Maar voor een paar Euro verschil zal ik dit waarschijnlijk niet doen.

Dus iemand ervaringen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bel een Nederlandse fietsenwinkel in de buurt van waar je heen gaat als je naar Nederland gaat, dan weet je het precies.

The devil is in the details.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:03

Saffie_time

Why use this? 42!

Bij mijn vrouw vorige maand het complete binnenwerk vervangen bij een normale fietsenhandel voor € 70,-.
Dit was zonder tandwielen of iets dergelijks te vervangen..

Dus die €80 is zo gek nog niet denk ik.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37
De "naaf" is inderdaad een duur onderdeel. Soms loont het de moeite om uit een oude fiets de goede naaf te halen en over te zetten. Meestal wordt dit lastig bevonden (zeker om alle spaken over te zetten) en in UK wordt de situatie er niet beter op. Een nieuw wiel kost idd zo'n 60-70 euro.
Het overzetten is dan niet veel werk, ketting er opnieuw op, rem monteren en versnellings kabel monteren.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

(Fabrieks)Garantie is niet van toepassing?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je wellicht wat beter moet zoeken, want overal hebben ze fatsoenlijke fietsenzaken, niet alleen in NL.

80 Euro inclusief arbeid klinkt echter wel realistisch.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Een nieuwe naaf (of complete velg met naaf) + arbeidsloon is voor €80 geen slechte deal hoor, je zit er zo aan. Die naaf is vrij duur helaas.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
wmeester schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:06:
De "naaf" is inderdaad een duur onderdeel. Soms loont het de moeite om uit een oude fiets de goede naaf te halen en over te zetten. Meestal wordt dit lastig bevonden (zeker om alle spaken over te zetten) en in UK wordt de situatie er niet beter op. Een nieuw wiel kost idd zo'n 60-70 euro.
Het overzetten is dan niet veel werk, ketting er opnieuw op, rem monteren en versnellings kabel monteren.
Meestal kan je het binnenwerk er gewoon uithalen en hoef je geen spaak aan te raken. Heb ik bij mijn Pointer fiets met 5 versnellingen gehad, ding was compleet kapotgetrapt na een elfstedentocht. Fietsenmaker heeft voor 25 euro een 2dehands naaf gemonteerd.
Pagina: 1