Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Gewoon als tip: ik had mobo en mem gekocht zoals vermeld in de titel van dit topic, en deze bleken niet compatible te zijn. Ook al stel je alle voltages/timings etc goed in, icm 'fail safe' bios settings, dan nog krijg je tijdens windows install read fouten.

Ik heb toen ander geheugen gehaald (2x2GB OCZ3G1333LV4GK), en alle problemen waren meteen opgelost. Als ik nu het DDR voltage op 'auto' laat staan, is het wel 1.65V (bij het andere geheugen stond hier gewoon 1.5V, terwijl het 1.65V moest zijn).

note: de QVL voor geheugen voor dit moederbord is erg beperkt, en volgens mij ook niet helemaal goed: zo wordt OCZ3P1333LV6GK bijvoorbeeld vermeld als 2GB, terwijl dit bedoeld is voor 3x2GB, tripple channel.

QVL: http://www.gigabyte.eu/Fi..._memory_ga-790xta-ud4.pdf

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 07:29
Hmmm. Ik heb ook 2 dagen lopen klooien om er achter te komen waar die Windows-installatie op fout liep. Exact hetzelfde mobo+geheugen. Ik denk zelf dat er gewoon een reepje kapot was, want met 1 reepje werkt alles prima. (Let op: als ik de reepjes omwissel doet het ding niks, het werkt dus echt alleen met specifiek 1 van deze 2).

Ik was van plan om het spul RMA te sturen en nieuw te bestellen. Wat doet jou denken dat het spul incompatibel is en niet gewoon DOA? Heb je al met 1 reepje geprobeerd? Die lijst van OCZ is wel erg klein, daar geloof ik niet zo in.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
OCZspul is sowieso vrij tricky heb ik gemerkt, ongeacht op wat voor bordjes.

Verder, waarom zou de QVL niet kloppen als ze een triplechannel kitje getest hebben op dit bord? Je kunt dat spul toch prima hierop prikken terwijl het niet triple channel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Terw_Dan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:58:
OCZspul is sowieso vrij tricky heb ik gemerkt, ongeacht op wat voor bordjes.

Verder, waarom zou de QVL niet kloppen als ze een triplechannel kitje getest hebben op dit bord? Je kunt dat spul toch prima hierop prikken terwijl het niet triple channel is :P
Het wordt ook wel verkocht als 'optimised for i5' ofzoiets, maar ik heb dat afgedaan als marketingpraat. Ik heb echt geen verstand van voltages enzo. Misschien toch maar voor ander geheugen gaan, krijg toch een beetje kriebels om weer hetzelfde te bestellen als ik de startpost zo lees. Keus genoeg voor dat geld.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Wil je zeker zijn, gewoon de QVL erbij pakken. Met het huidige aanbod aan DDR3 is die weliswaar ietwat beperkt, omdat het meeste DDR3 spul buiten de standaard specs valt. Maar houdt je je aan de QVL, dan weet je dat het werkt, hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
EvaluationCopy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:52:
Hmmm. Ik heb ook 2 dagen lopen klooien om er achter te komen waar die Windows-installatie op fout liep. Exact hetzelfde mobo+geheugen. Ik denk zelf dat er gewoon een reepje kapot was, want met 1 reepje werkt alles prima. (Let op: als ik de reepjes omwissel doet het ding niks, het werkt dus echt alleen met specifiek 1 van deze 2).

Ik was van plan om het spul RMA te sturen en nieuw te bestellen. Wat doet jou denken dat het spul incompatibel is en niet gewoon DOA? Heb je al met 1 reepje geprobeerd? Die lijst van OCZ is wel erg klein, daar geloof ik niet zo in.
Uiteraard heb ik alles geprobeerd, waaronder 1 van de 2 reepjes proberen, en ook het andere reepje, andere geheugen slots, etc etc. Dit hielp niks.

Daarom denk ik dus aan incompatible, en niet DOA. Uiteraard is DOA mogelijk, maar ik acht die kans vrij klein voor allebei de reepjes.

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
CHRING schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:
[...]

Uiteraard heb ik alles geprobeerd, waaronder 1 van de 2 reepjes proberen, en ook het andere reepje, andere geheugen slots, etc etc. Dit hielp niks.

Daarom denk ik dus aan incompatible, en niet DOA. Uiteraard is DOA mogelijk, maar ik acht die kans vrij klein voor allebei de reepjes.
Hmm, kans op 2 kapotte reepjes is niet heel groot zou je zeggen. Maar misschien komen ze uit dezelfde batch?? Geen idee hoe zoiets in elkaar steekt. Feit is dat ik dit nu zit te typen op mijn nieuwe systeem met in de titel vernoemd geheugen en moederbord... Met 1 reepje dan toch :P

Anyway, het spul gaat terug naar 4Launch, nieuwe besteld en toch maar voor de Gold versie gegaan, dat gaan we toch niet merken in gebruik. Ga geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het kan toch echt een DOA probleem zijn hoor.

Zelf heb ik twee 2x2GB OCZ3P13334GK op een GA-790XT-UD4P en daar werkte de eerste kit ook niet naar behoren. Toch vielen die problemen niet te herleiden naar een enkele DIMM. Na wat over een weer DMen op het OCZ support forum hebben ze me toen nieuwe DIMMs opgestuurd en die werken perfect.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Terw_Dan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:09:
Wil je zeker zijn, gewoon de QVL erbij pakken. Met het huidige aanbod aan DDR3 is die weliswaar ietwat beperkt, omdat het meeste DDR3 spul buiten de standaard specs valt. Maar houdt je je aan de QVL, dan weet je dat het werkt, hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.
sorry maar als ik sommige QVL's zien denkik da het nooit goed zou komen.

op een 1156 mobo tripple channel memory op 1.8 voltage...
ze vegen er hun voeten dik aan, veelal oude geheugen, geen updates ervoor enz.

QVL's trekken op niets als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Er is niet zoiets als 'triple channel' geheugen. Je kunt dimmen uit een triple channel kit prima in een dual channel config op een 1156 mobo prikken.
En als het getest is en het werkt komt het op de QVL. Ik zie niet bepaald wat daar het probleem van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Chring:

Ik begin toch ook te geloven dat het niet compatibel is. Heb het spul ingeruild voor 2 reepjes Gold en nergens last van. Het grappige is dat ik nu ook geen artifacts/strepen meer heb in 3D. Ik had dat al in de schoenen van de videokaart geschoven. Ben blij dat ik dat ding niet al teruggebracht heb, alles draait als een zonnetje nu. Thanks!

Pagina: 1