Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Age of Empires 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ronnynl93
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo,

ik zit met een probleem. ik heb al veel op internet gezocht maar de oplossing helaas niet kunnen vinden. misschien weet iemand van jullie het antwoord. Het zit namelijk zo:

ik probeer met een vriend van mij via hamachi AoE2 te spelen. helaas kan kunnen we elkaars game niet zien..
ik kan wel met andere vrienden spelen behalve met hem. heb al wat dingen geprobeerd zoals port forwarden, maar geen resultaat. nu ben ik gisteren naar hem toe gegaan, heb daar mijn laptop op zijn internet aangesloten en nog steeds kon ik zijn game niet zien. dit was raar omdat de laptop van zijn broer die ook op hetzelfde internet zit de game welk kon zien. na aantal dingen geprobeerd te hebben, hebben we een cross cable tussen de pc's gedaan, en wat bleek, we konden de game zien. na een tijdje spelen hadden we zin in een ander spel: Red alert 2. terwijl hij red alert 2 opzocht, had ik mijn laptop weer even op het internet aan gesloten. toen we het spel hadden, gingen we weer even proberen om gewoon via de router te spelen. wat bleek, RA2 deed het wel via de router. daarna snel weer proberen of Age of Empires het deed, maar helaas...
nu wil ik graag via hamachi kunnen spelen zodat we met meerder mensen kunnen spelen.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.

We gebruiken beide windows XP, de router is een speedtouch thomson 510.

Alvast Bedankt.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
misschien help dit: Age of Empires II via Hamachi

http://www.trap17.com/ind...erers-Hamachi_t61150.html

[ Voor 38% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 17-02-2010 15:47 ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Problemen horen in een ander topic he ;-)

Let trouwens ook op of je windows firewall het programma niet tegenhoudt.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Als jij de game niet kan zien en je broer wel:

- of wel, je zit in het verkeerde hamachi netwerk
- je zit wel in het hamachi netwerk maar je staat op offline (grijs ipv groen)
- je (windows) firewall houdt het tegen

Als je via de router speelt en je het spel niet kan zien.. apart, want dat is netwerk gebonden.
Als je via de router speelt, probeer hamachi eens af te sluiten en echt fysiek via het netwerk te spelen.

Misschien heb je een statisch IP staan die je thuis gebruikt terwijl je maat zijn netwerk op een andere reeks zit?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem betreft een tikje gegeven naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Ronnynl93
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2021
SpoTs schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:05:
Problemen horen in een ander topic he ;-)

Let trouwens ook op of je windows firewall het programma niet tegenhoudt.
nee, de firewall is niet het probleem, tenminste Windows firewall niet. enigste wat dan nog zou kunnen blokkeren is NOD32, zijn anti virus programma..

[ Voor 16% gewijzigd door Ronnynl93 op 19-02-2010 08:47 ]

Pagina: 1