• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ik ben nu bezig mijn Windows 2008 R2-server als MediaServer in te richten, maar ik zou eigenlijk graag willen dat andere computers 'm zelf konden vinden. Ik heb de role 'Streaming Media Services' geinstalleerd en wat publishing-points aangemaakt, maar dit lijkt niet voldoende te zijn.

Voor m'n TV-tuner draai ik ook DVBLogic TVSource en als ik in explorer op 'Network' klik, zie ik die ook terugkomen als 'Media device'. Ik zou dus graag willen dat hier de server zelf ook bij kwam te staan met alle muziek, video en foto's. Dit is ook zo met de andere clients waarop WMP draait.
Die 'Streaming Media Services' gaan er volgens mij alleen uit van dat ik met WMP ga connecten via een specifieke URL.

Nu heb ik al wel gelezen dat dit in het verleden door Windows Media Connect werd gedaan en dat dat nu in MediaPlayer zit ingebakken. Voor de clients klopt dat ook: als ik WMP op een client start, zien de andere clients er ook een device bij komen. Maar ik wil dus dat ze de server als device zien en daar van gaan spelen.
Echter zijn op de server in WMP alle sharing-opties niet beschikbaar.

Weet iemand of dit standaard mogelijk is in Windows 2008 R2? Zo niet, dan zal ik iets als TVersity, Twonky, etc. moeten gaan gebruiken.