Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He iedereen,

Ik heb voor mijn pa een nieuwe pc aangeschaft. Nu ging het bouwen allemaal prima, ook daarna het installeren van de pc ging goed. Maar nadat ik 1 keer succesvol heb kunnen booten, heb ik daarna verschillende malen een bluescreen bij het opstarten. (niet elke keer af en toe).

Hier de opstelling:
Processor: Intel COREI5 750 2.66G
Processor-Cooler: CoolerMaster Hyper TX 3
Moederbord: Asus P7P55D PRO
Geheugen: Corsair 4GB(2x2GB), DDR3, 1333Mhz XMS3
Harddisk (OS): Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 MLC, 80GB
Voeding: CoolerMaster 700W Silent Pro
Videokaart: Point of View 8400GS 512 MB

(temperaturen zijn allemaal prima +- 25 graden elk onderdeel zit rond die temp, met pieken van 30)

Als windows 7 eenmaal doorgestart is dan zijn er geen bluescreens meer (teminste niet dat ik erg intensief gebruik heb gemaakt, maar ik heb wel alle software geinstalleerd en wat dingen uitgeprobeerd. +- 4 a 5 uur constant gebruikt en geen enkele keer een bluescreen gehad.)

In de bluescreen gaf hij aan als error Memory_Management.
En toen ik uiteindelijk na 2x opnieuw rebooten weer in windows kon komen kreeg ik daar het status schermpje van de BSOD en die gaf behalve wat adressen geen driver of informatie weer.

Mijn eerste vermoeden is dus dat het geheugen kapot is, ik ben daarom nu Memtest86 aan het draaien.
Het enige wat ik vreemd vind is dat ik de BSOD alleen krijg bij het booten (krijg het windows logo dan ook niet meer te zien voor het logo gaat het al mis).

Dus mijn 2e gedachten is dat het aan de SSD ligt..

Hebben jullie nog tips om iets te testen of kunnen jullie iets opmaken uit mijn verhaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:30:
(....)
Geheugen: Corsair 4GB(2x2GB), DDR3, 1333Mhz XMS3
(....)
In de bluescreen gaf hij aan als error Memory_Management.
(....)
Dat ziet er uit als een leuk en snel systeem.
Het is een idee om te kijken in welke slots de geheugenreepjes zitten.
Verder lijkt het handig om de memtest twee keer te draaien met elk geheugenreepje afzonderlijk in het eerste geheugenslot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Dat ziet er uit als een leuk en snel systeem.
Het is een idee om te kijken in welke slots de geheugenreepjes zitten.
Verder lijkt het handig om de memtest twee keer te draaien met elk geheugenreepje afzonderlijk in het eerste geheugenslot.
Het is inderdaad een mooi snel systeem zodra ik eenmaal in windows 7 zit start alles binnen 1 a 2 sec op!

Ik heb de geheugen reepjes op de blauwe slots gezet (dimm A1 en dimm B1)

Afbeeldingslocatie: http://www.extremepc.co.nz/images/asus-p7p55d.jpg

Ja dat zal ik inderdaad ook doen ze afzonderlijk testen, op dit moment heb ik 2 uur een memory test al lopen en er zijn nog een errors (op dit moment test ik ze in de opstelling zoals hierboven beschreven in de blauwe sloten, dual channel)

Nog meer mensen die hun gedachten over deze problemen hebben :*) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien eens uitproberen met een gewone harddisk en kijken of je dan dezelfde problemen hebt, en wanneer dat niet het geval is zou het toch de ssd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op dit moment in dualchannel het geheugen 4,5 uur laten draaien met memtest. Geen Error's....

Maarrr toen dacht ik nog eens kijken want in memtest 3.5 springt hij eruit en reboot ie en in 3.4 draait de test prima. En ja nog steeds het zelfde probleem in 3.5 reboot de pc vlak na dat de test is begonnen en in 3.4 doet ie het wel.. maar dit keer kreeg ik meteen al een error, dus de eerste test 4,5 uur geen error. En nu 35 seconden en meteen 40 errors:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.org/images/57_imag0034.jpg

Erg vreemd memtest hing daarna ook vast en toen moest ik de pc rebooten, toen dacht ik nog eens testen en ja hoor memtest begon weer rustig te lopen na een half uurtje maar uit gezet want weer geen errors?!

Toen ben ik even begonnen met het testen van de reepjes los van elkaar. Maar het vreemde is als ik ze los test met memtest dan werkt versie 3.5 wel (voor beide reepjes werkt ie) en in dualchannel niet.

Maar zoals ik in mijn startpost al zei ik heb alleen maar BSOD's af en toe bij het opstarten zodra ik in windows zit draait ie gewoon zoals het zou moeten. En aangezien memtest ook 1 keer toevallig al crashte in het begin met de test, kan het zijn dat mijn geheugen een of andere opstart issues heeft? Bestaat zoiets geheugen dat in het begin corrupt is af en toe en soms ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien start Windows wel op na een nieuwe installatie van Windows.
Dit kan het beste na de backup van de waardevolle bestanden op een verder niet gebruikte externe harde schijf.
Ook kan gekeken worden of de computer probleemloos opstart met 1 geheugenmodule.
Fluctuerend geheugen komt misschien door warmte, stroomtekort of een kapot geheugen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 22:18 . Reden: Adviezen worden gegeven zonder garantie en zonder aansprakelijkheid. ]

Pagina: 1