Aansluiten auto subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn autoradio zit o.a. een (tulp) uitgang voor een subwoofer.
Kan ik deze zonder problemen direct aansluiten op de woofer, of werkt dit dan niet.
Ik weet dat het verstandiger/beter zou zijn om er een versterker tussen te zetten, maar ik wil weten of het zo uberhaupt gaat werken.
Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Dat gaat niet werken. Je rca uitgangen zijn bedoelt om puur het signaal door te sturen naar een versterker. Dus als je een sub wilt gaan gebruiken, dien je ook een versterker te plaatsen incl. voeding en dergelijke.
Misschien is het ook niet geheel onverstandig om even op dergelijke vragen te googlen.
Alvorens hier een topic aan te maken, met een beetje een onbenullig vraag imo.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gaat niet werken, is bedoeld voor een actieve subwoofer (eentje met ingebouwde versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een low-level output.
Deze heeft hoe dan ook een versterker nodig. Dit kan dmv een externe versterker van de subwoofer, maar er zijn ook subwoofers met een ingebouwde versterker.

Let dan ook even op dat je + en - kabels moet gaan trekken door je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Gewoon een kabelkitje kopen. Zit alles in wat je nodig hebt. Tip, als je nog kabels over hebt zorg voor dikkere kabels van dynamo naar accu+ en van chassis en motorblok naar accu-. Dit verbetert je voltage drop (als de bass inslaat dat je spanning dan minder daalt).