cooling voor beamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een tweedehands beamer op de kop getikt. Werkt prima, maar te veel lawaai, ook met halve lichtopbrengst. De beamer betreft een sanyo xu74.

Nu dacht ik de koelers te gaan vervangen door stillere, dus heb de beamer opengeschroeft om eens een kijkje te nemen.

Er zitten 2 verscihllende 60mm koelers in onder een hoek van elkaar, (ik vermoed lucht in en uit of hoofd- en bijkoeling oid?) van het merk NMB-MAT. de modelnummers zijn:
- 2406kl-04w-b59 b02
- 2410ml-04w-b49 x34

Via google heb ik deze link gevonden http://www.eminebea.com/c...ns/Description_DCAx.shtml Daarmee kan ik via het modelnummer een aantal gegevens terugvinden.

De diktes zijn dus verschillend (15 en 25 mm). Het enige dat ik niet vind (of ik kijk niet goed) is de hoeveelheid luchtverplaatsing. Kan ik daar op een of andere manier achter komen, dat lijkt me voor de beamer het belangrijkste.

Ik heb enige kennis van elektro maar geen kennis van koelers en vraag me af of ik een PC-koeler in mijn beamer kan zetten zodat deze een stuk stiller wordt en toch correct blijft werken.

Is bijvoorbeeld een Special Control Function als "sensor type" standaard in een PC koeler, of bestaat het juist helemaal niet? Zou iemand mij een duwtje in de goede richting qua zoeken kunnen geven?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 13:40 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 14:15
Wat u het beste kan doen is achterhalen wat de CFM waarde van de oude fans waren en dan vervangende ventilatoren zoeken met de zelfde (of hoger) CFM waarde en lager(of gelijke) dB waarde.