Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oldtimer verzekering bij de ANWB stopt: alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik heb bij de ANWB al een jaar of 5 een oldtimerverzekering lopen voor een hobbyauto, bouwjaar 1986. Naast deze hobbyauto hebben zowel mijn vriendin als ik een leasebak, dus gebruiken we die hobbyauto alleen voor mooi-weer ritjes. Nu wil ik een andere hobbyauto kopen (ook bouwjaar 1986) en informeer dus bij de ANWB of die ook verzekerd kan worden. Het antwoord: nee, dat kan niet meer, want de polisvoorwaarden zijn veranderd per 1-11-2009. Nu blijkt dat je geen auto meer van jonger dan 25 jaar kan verzekeren en dat je auto voor dagelijks gebruik op je eigen naam moet staan, dus mijn huidige verzekering wordt per premievervaldatum beëindigd (ergens in juli). Uiteraard kan ik mijn 'nieuwe' hobbyauto dus niet meer verzekeren bij de ANWB. Jammer, want m'n huidige verzekering kost maar 70 euro per jaar. Bedankt dus, ANWB :(

Ik heb dus een nieuwe verzekering nodig. Met wat googlen kom ik bij de volgende bedrijven uit:
  • Diks
  • Gio Groep
  • Unive (ook alleen 25 jaar of ouder).
Kent iemand nog andere verzekeringen speciaal gericht op oldtimers/youngtimers?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Als je uit Zeeland of Brabant komt is ZLM misschien een optie?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
ZLM is inderdaad een goede optie, maar dan moet je je dagelijkse vervoermiddel ook bij hun verzekerd hebben. En tja, dat kan ik dus niet omdat ik een leaseauto heb helaas. Thanks voor de tip anyway.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Diks is een hele goede!
Die verzekeren mijn 20 jaar oude 944 voor nog geen 30 euro per maand, all risk!
En ik hoefde geen andere auto's bij ze onder te brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door 911GT2 op 16-02-2010 17:02 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Hmm, ik was van plan mijn bijna oldtimer (wordt later dit jaar 25) uit de schuur te trekken en ook bij ANWB onder te brengen. Ik heb wel gewoon een dagelijkse auto op eigen naam. Maar de auto is in eerste instantie dus nog geen oldtimer. Jammer dat het niet bij ANWB kan, ik hou dit topic wel even in de gaten :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
misschien oldtimerstad.nl ?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, oldtimerstad.nl / provide verzekeringen, alhoewel mijn premie bijna verdubbeld is tov. afgelopen jaar; ik betaal nu net geen 60 euro per jaar voor mijn benz..

Wise enough to play the fool

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Kijk even bij Europeesche Verzekeringen. Ik was daar tijdelijk verzekerd, ik wist niet dat je uberhaubt een auto voor dagelijks gebruik moet opgeven. Ik weet niet of die op jouw naam moet staan, ik weet wel dat je die niet bij Europeesche hoeft te verzekeren.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33
http://www.emerpark.nl/ heeft ook verschillende oldtimerverzekeringen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 22:29
Die wilde ik net opnoemen ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

Is al genoemd, maar Diks vind ik een aanrader :)

Heb zowel mijn hobbyauto (205 cabrio '88) als mijn privédaily (205 met vast dak '88) daar verzekerd. Mijn leaseauto (308 '08) kan ik als auto voor dagelijks gebruik opgeven zodat de beide 205jes voor een appel en een ei verzekerd zijn:
- 205 cabrio: WA, hobby, 5000km/jaar --> €60 per jaar
- 205 met dak: WA, dagelijks particulier gebruik, 12.000km/jaar --> €120 per jaar

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
De premies van Diks zien er prima uit, maar hoe staat het met de service? Hebben jullie die wel eens nodig gehad, bijvoorbeeld na een aanrijding?
Pagina: 1