Red LED brand op DFI infinity 975 X/G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Het standby ledje op het moederbord kleurt continu rood, als ik in de handleiding van het moederbord kijk zie ik dat dit betekent dat er stroom op de PCI poorten zou staan. Edit: Deze vraag is dus al beantwoord en het zou dus niks afdoen aan het niet booten van de PC(?). Het is namelijk een geval, fans draaien, maar geen beeld. Heeft iemand nog suggesties?
Ik kan er erg weinig over vinden op het internet. Weet iemand waar meer informatie te vinden over compitibiliteit van de moederbord, dit was voor mij niet te vinden.
Ik heb op meerdere forums gelezen over de problemen met dit moederbord, maar niemand weet het antwoord. Uiteraard heb ik al de mogelijke oplossingen gezocht en het hangen faq doorgenomen:

- 1 reepje Ram.
- CMOS reset. (de uitgebreide versie, in een ander topic gezien, nog niet)
- Alleen Videokaart (bord heeft geen onboard)
- Jumpers nalopen.
- Batterij verwijderen (ongeveer een 1 uur)
- Bios reset

- floppy power is aangesloten.
- Gebruik een 4 pins 12v ipv. 8 pins 12v.

Hardware:

DFI infinity 975 x/g
E6300
kingston valueram 533 (2x 512MB)
ati 3850
Sharkoon 350-p
asus 16x DVD (IDE)
samsung spinpoint 80GB (SATA)

Het probleem is opgelost, wist ik veel dat de brackets van een scythe big shuriken helemaal aangedrukt kunnen worden. :D

[ Voor 13% gewijzigd door xV0rtexx op 16-02-2010 17:02 ]

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is normaal. Zolang er stroom staat op de computer, blijven de PCI poorten stroom krijgen. Sinds de ATX standaard staat er 5V op het moederbord, ook als de computer "uit" staat. Hiermee kan bijvoorbeeld de computer op afstand worden aangezet.

De enige manier om alle stroom van je moederbord af te halen, is door de knop van je voeding op 0 te zetten of door de stekker uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Admiral Freebee schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:44:
Dat is normaal. Zolang er stroom staat op de computer, blijven de PCI poorten stroom krijgen. Sinds de ATX standaard staat er 5V op het moederbord, ook als de computer "uit" staat. Hiermee kan bijvoorbeeld de computer op afstand worden aangezet.

De enige manier om alle stroom van je moederbord af te halen, is door de knop van je voeding op 0 te zetten of door de stekker uit te trekken.
Ok das mooi, bedankt, de handleiding geeft dus een redelijke loze waarschuwing. Plug geen PCI kaarten in de PC als deze draait en dat is eigenlijk alles.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo loos is die waarschuwing niet, want er zijn genoeg mensen die kaarten of geheugen wisselen als er nog stroom op de pc staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Admiral Freebee schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:28:
Zo loos is die waarschuwing niet, want er zijn genoeg mensen die kaarten of geheugen wisselen als er nog stroom op de pc staat. :)
Daar heb je zeker gelijk in. Om compleet te zijn, in de handleiding staat dat deze LED groen moet branden en als deze rood brand de PC uitzetten, los koppelen van het stroomnet en dan pas PCI kaarten wisselen.

xVortexx D3