[Windows 7] Probleem met start menu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 13:25
Ik heb gisteren Windows 7 geinstalleerd en begon me al snel te ergeren aan het nieuwe start menu. Vooral het feit dat het rechterdeel nauwelijks te customizen is vind ik erg vervelend (ik wil daar een custom knop hebben). Maar goed, na wat instellingen te hebben veranderd kwam ik erachter dat het toch echt niet ging werken.

Nu merk ik alleen dat ik een probleem heb in het 'Alle programma's' deel van het start menu. Daar staan nu alleen de links die lokaal zijn opgeslagen in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's. Alle links in mijn eigen user account zie ik er niet staan. Dus alles dat in C:\Gebruikers\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\ staat. Zowel 'default' als mijn eigen gebruikersnaam werken niet.

Hoe krijg ik Windows zover dat hij de verschillende mappen weer combineert tot één menu? Afgezien van de missende links (zelfs Internet Explorer was verdwenen) viel het me ook op dat ik twee keer de map Windows Live zag staan, met verschillende links in die mappen. Tamelijk verwarrend allemaal.

Ik ben overigens de enige gebruiker van de pc en log dus altijd in als Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Ceauz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:33:
Maar goed, na wat instellingen te hebben veranderd kwam ik erachter dat het toch echt niet ging werken.
Ik zou die instellingen weer terugzetten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 13:25
Geniaal, maar ik heb uiteraard meteen alles weer op de standaardinstellingen gezet, toen ik problemen kreeg. Aangezien dat niet hielp heb ik uiteindelijk een herstelpunt teruggezet, waarna Windows helemaal niet meer startte... (ik vind de naam 'herstel' dan ook niet erg toepasselijk) Dus heb ik de hele boel maar weer opnieuw geinstalleerd.

Ik ga mezelf maar gewoon dwingen aan het nieuwe menu te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Misschien is dat wel het beste ja, want zo slecht zijn het startmenu en de taakbalk echt niet in Windows 7, al wordt dat soms door beginnende gebruikers van Windows 7 wel snel beweerd. (vat dit niet persoonlijk op.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
diabolofan schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:54:
Misschien is dat wel het beste ja, want zo slecht zijn het startmenu en de taakbalk echt niet in Windows 7, al wordt dat soms door beginnende gebruikers van Windows 7 wel snel beweerd. (vat dit niet persoonlijk op.. ;) )
daar bovenop trek je ook nog veel functionaliteit weg als je hem veranderd.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net hetzelfde probleem hier..
Ik heb sinds gisteren door iemand windows 7 Ultimate laten installeren..
Het heeft even gewerkt (verder niks speciaal gedaan), maar nu ik m'n pc net opstartte merkte ik dat:

1) mijn map favorieten niet weergegeven wordt in iexplorer (terwijl hij wel in mijn map van mijn gebruiker staat)
2) mijn menu start, onder alle programma's gewoon programma's verdwenen zijn.. O.a. internet explorer. Die staat er nu dus niet meer bij.. Wel m'n laatst geinstalleerde dingen zoals m'n Adobe creative suite en printer software enzo..Ik ben dan gaan kijken zoals de persoon hiervoor en onder mijn gebruiker staat hij er dus WEL bij.. Dus is de originele map die ik eerst had met iexplorer bij en 1 programma dat gisteren ook nog geïnstalleerd was. Maar na een reboot gisteren en die installaties die ik daarna heb gedaan, staat dus alles ergens anders :s

Ik kan er niet meer aan uit hoor.. Het programma de snelkoppeling van direct na de installatie staat in het licht grijs op m'n bureaublad.. Volgens mij ziet windows 7 mij al 2 verschillende gebruikers ofzo terwijl ik alleen mij als administrator heb staan.

Kan het misschien het probleem zijn dat ik de 64 bits heb draaien?
Iemand een oplossing hoe ik beide start menu's kan combineren en hoe ik m'n favorieten weer zichtbaar krijg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing net gevonden.. Ze hadden blijkbaar mijn gebruikersmap op verborgen gezet.. Heb deze zichtbaar gezet en nu klopt alles wel weer :)
Pagina: 1