Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voordelen Streaming server voor video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik wil een video website op gaan zetten die vele FLV / F4V / MP4 video's zal bevatten.
D.m.v. van de Adobe Flash Player zullen de video's getoond worden.

Nu twijfel ik of hiervoor een streaming video server noodzakelijk is. Ik lees namelijk via
diverse artikelen dat een streaming server vele voordelen heeft t.o.v. een normale
fileserver maar de Flash Player biedt toch dezelfde streaming mogelijkheden en opties
als een streaming server?

Graag jullie reactie! Alvast bedankt!

Niels

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat is het verschil tussen een streaming video server en een fileserver?

Flash player an sich bied geen streming oid, maar de file die hij ophaalt moet dat wel hebben. Ik neem aan dat je met een 'streaming video server' bedoeld dat je al kan kijken naar een video voordat hij volledig gedownload is. Dat is geen hardware issue, maar puur een software issue, en je hebt dus gewoon een fileserver nodig met veel ruimte, video's met stream informatie, en dan bv lightttpd (of een andere webserver) met een streaming module.

Heb je verder al nagedacht over bandbreedte verbruik, benodigde hardware, colo ruimte en software?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan