Toon posts:

Installeren osx op nieuwe SSD schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om om de Intel X25-M Postville SSD aan te schaffen.
Wil deze installeren ter vervanging van mijn HDD in mijn MBP (begin 2008).
Wil de vervanging uitvoeren volgens de video op de OWC site.
Hier wordt gezegd dat je, voor dat je de SSD aanbrengt, eerst het OS er op moet installeren.
Zou 1,2,3 niet weten hoe dit te doen, maar ik vraag mij af of dit nodig is.
Kan ik niet de SSD installeren en vervolgens via de opt. schijf en de Snowleopard upgrade cd osx 10.6 installeren?
mariner

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:24:
[...]

Kan ik niet de SSD installeren en vervolgens via de opt. schijf en de Snowleopard upgrade cd osx 10.6 installeren?

[...]
Jawel, dat is geen probleem. Zelf ook gedaan. Harddisk vervangen en OSX installeren van DVD.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet je geen zorgen maken om de trim functie Mac OS X heeft zelf geen defragmentatie nodig hetzelfde systeem als in Linux.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
Compi_56 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:40:
Je moet je geen zorgen maken om de trim functie Mac OS X heeft zelf geen defragmentatie nodig hetzelfde systeem als in Linux.
trim is wat anders dan defrag... ken de details niet precies, maar het idee van trim is dat niet gebruikte blokken ook echt gewist worden ipv alleen de verwijzing. Bij een SSD kost het wegschrijven namelijk meer tijd als er iets overschreven moet worden. Defrag is "dingen bij elkaar zetten".
Verder is dat de vraag ook niet ;)

anyway, install moet ook gewoon op een lege schijf lukken met de dvd

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 16-02-2010 12:56 ]

Strava

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Crossposten is niet echt de bedoeling, dus dit topic gaat op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.