Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:47
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik druk bezig om het voor elkaar te krijgen een Intranet omgeving lokaal te verhuizen van een oude Windows 2000 server naar een virtual Windows 2000 server.

Echter wil het momenteel niet mee werken, ik heb zo ver de benodigde applicatie geïnstalleerd op de server waar de intranet omgeving heen moet.

Het enige wat mij niet lukt is het vinden van de database connectie met intranet en waardoor hij de website functioneel laat draait.

De intranet draait op IIS met ASP.net en een connectie naar access database hierbij kan ik nergens in de files terug vinden waar de connectie ligt naar deze database de website laat draaien met de informatie.

Ik heb contact gezocht met de betreffende leverancier alleen deze geven geen support hiervoor en willen het zelf liefste verhuizen wat natuurlijk duur in de papieren loopt

Zelf moet er een manier wezen om dit voor elkaar te krijgen maar tot nu toe heb ik het nog niet voor elkaar gekregen, iemand enige idee hoe het mogelijk is IIS en ASP.net met een database te verbinden zodat de website volledig werkend krijg op de vernieuwde server en de oude kunnen afschrijven ?

Met vriendelijke groet,

NoordTerf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:23
Toch spitten door je files om te kijken waar die connectie wordt gedefiniëerd en wat voor connectie het is. is het niet een optie met een migrationtool je hele server te virtualiseren?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
StevenK schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:29:
Toch spitten door je files om te kijken waar die connectie wordt gedefiniëerd en wat voor connectie het is. is het niet een optie met een migrationtool je hele server te virtualiseren?
Hebben we ook over nagedacht alleen is zonder alleen voor intranet de hele server te virtualiseren, plus de capiciteit van de server liggen al redelijk hoog in verbruik.

Enige idee waar het beste is om te kijken ben al 90% van de files afgegaan vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om een simpele ODBC connectie van de applicatie met de MS Access database? (overigens wel een opmerkelijke keuze door voor een access database te kiezen omdat access toch niet bekend staat om zijn stabiliteit, zeker als de database wat groter wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:37:
Het gaat niet om een simpele ODBC connectie van de applicatie met de MS Access database? (overigens wel een opmerkelijke keuze door voor een access database te kiezen omdat access toch niet bekend staat om zijn stabiliteit, zeker als de database wat groter wordt)
Ja dat zelfde had ik ook, alleen dit draai al since 2006 volgens mij en nooit echt problemen gehad alleen het overzetten werkt tegen.

Want de koppeling is ergens te vinden neergevallen waar ik gezocht heb niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

De hele directory naar je eigen machine overhalen en met Notepad++ zoeken, (control + F, find in files, zoeken naar iets van een db string)

Of, notepad++ in portable mode op die machine starten en hetzelfde doen.

Het laatste hebben we hier gaan, gezien er 1,7 miljoen bestanden staat in de wwwroot, 20GB totaal.

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 16-02-2010 11:48 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
_Apache_ schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:48:
De hele directory naar je eigen machine overhalen en met Notepad++ zoeken, (control + F, find in files, zoeken naar iets van een db string)

Of, notepad++ in portable mode op die machine starten en hetzelfde doen.

Het laatste hebben we hier gaan, gezien er 1,7 miljoen bestanden staat in de wwwroot, 20GB totaal.
zou het even proberen gezien ik wel note++ er op heb maar nog niet zo globaal heb zitten zoeken :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 00:01
Misschien is het makkelijker de huidige fysieke server te converteren naar een virtuele machine. Helaas vermeld je niet welke virtualisatiesoftware jullie gebruiken, maar mocht het vmware zijn dan is dit mogelijk om met vmware converter een draaiende machine (maar ook een offline machine) om te zetten naar een vmware.
Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over configuraties. Die worden 1op1 overgenomen

MCDST | MCITP-EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
mvanderkruk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:55:
Misschien is het makkelijker de huidige fysieke server te converteren naar een virtuele machine. Helaas vermeld je niet welke virtualisatiesoftware jullie gebruiken, maar mocht het vmware zijn dan is dit mogelijk om met vmware converter een draaiende machine (maar ook een offline machine) om te zetten naar een vmware.
Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over configuraties. Die worden 1op1 overgenomen
Dat klopt deze optie hebben we al door genomen alleen we willen deze server uit eruit halen en om nog een nieuwe virtuale machine er bij te stoppen is niet mogelijk omdat de systemen dan op volle toeren draaien.

Daarnaast moet het mogelijk zijn alleen het is lastig de connectie met de database te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
in configuratie scherm -> administrative tools -> Data Sources (ODBC) moet je volgens mij odbc koppelingen kunnen beheren.
Dus ik zou kijken wat er bij de oude win 2k server staat en dat overnemen in de nieuwe omgeving.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
lordgandalf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:34:
in configuratie scherm -> administrative tools -> Data Sources (ODBC) moet je volgens mij odbc koppelingen kunnen beheren.
Dus ik zou kijken wat er bij de oude win 2k server staat en dat overnemen in de nieuwe omgeving.
Al gekeken deze instellingen zijn exact het zelfde op beide systemen en ook geen koppeling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet toevallig een 64 bits systeem en dat het hier om 32 bits ODBC-connecties gaat? Controleer in het geval van een 64 bits systeem ook even met: Odbcad32.exe

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoordTer
Question Mark schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:
Is het niet toevallig een 64 bits systeem en dat het hier om 32 bits ODBC-connecties gaat? Controleer in het geval van een 64 bits systeem ook even met: Odbcad32.exe
Nee zijn beide 32bits systemen

De omgeving staat nu in een windows 2000 server en word verplaats naar een Virtuale windows 2000 server

Daarnaast heb ik wat instellingen verandert en getest in webbrowser (lokaal)

En krijg ik de volgende melding ;
make sure the database connection paths (cn.Open, user_cn,Open) in 'i_utils' are valid paths to the database

Dit stuk tekst kom uit de readme file alleen weet dat het daar mee heeft te maken, omdat microsoft script debubber er voor kwam met deze melding in de i_utils file

[ Voor 31% gewijzigd door NoordTer op 16-02-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je web.config files eens goed?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NoordTer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:58:
Dat klopt deze optie hebben we al door genomen alleen we willen deze server uit eruit halen en om nog een nieuwe virtuale machine er bij te stoppen is niet mogelijk omdat de systemen dan op volle toeren draaien.

Daarnaast moet het mogelijk zijn alleen het is lastig de connectie met de database te achterhalen.
Ik snap deze 'reactie' niet op de vraag waarom een converter tool niet zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:23
NoordTer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:27:
En krijg ik de volgende melding ;
make sure the database connection paths (cn.Open, user_cn,Open) in 'i_utils' are valid paths to the database
Dan zoek je toch in alle files waren ergens 'cn.Open' staat?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
NoordTer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:19:
Het enige wat mij niet lukt is het vinden van de database connectie met intranet en waardoor hij de website functioneel laat draait.

De intranet draait op IIS met ASP.net en een connectie naar access database hierbij kan ik nergens in de files terug vinden waar de connectie ligt naar deze database de website laat draaien met de informatie.
Welke foutmeldingen krijg je? En waar?

Dat zou mijn strategie zijn, gewoon de boel laten crashen, dan moet je vanzelf de bron tegenkomen.

Houdt er rekening mee dat je vaak genoeg van die 'professionals' hebt die een connectiestring in delen hebben gehakt en dan in code de connectiestring weer aan elkaar plakken.... 8)7
Pagina: 1