Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij mijn oude maar nog naar behorend werkende HP NC6120 is de pinnetje van de ac connector kapot.
Heb een nieuwe gekocht, maar zal me helaas niet lukken zonder te solderen om hem te vervangen |:(.
Nu wil ik graag weten of iemand in de buurt van Amsterdam mij hiermee zou kunnen helpen (tegen een paar biertjes of kleine vergoeding? :D).
Anders hoor ik graag waar ik ermee kan gaan (geen dure computerwinkels aub).
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342037

Sulaine,

Is de laptop al uit elkaar gehaald?
Heb je toegang tot de connector in de laptop?

Of is het de connector van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Hey Mark,

Ik kan de laptop uit elkaar halen. De connector zit op de moederbord vast. Daarom moet het gesoldeerd worden om hem te vervangen. Helaas heb ik geen verstand van solderen.
Het is de connector waarmee je de laptop op kan laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Suli op 16-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb hetzelfde probleem met een NC6320 maar daar heb ik nog geen nieuwe connector voor gevonden. Je moet in iedergeval een soldeerbout hebben van meer dan 15Watt want met 15Watt krijg ik de tin niet vloerbaar om de connector los of opnieuw vast te kunnen solderen.

Ik zag trouwens op MP iemand die dit soort reperaties voor je kan doen

Overigens gebruik ik op dit moment een dockingstation voor de laptop omdat hij dan wel laad :*)

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 16-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Via ebay heb ik een connector gevonden. Hmmm, wel een idee Raymond. Heb van iemand een dockingstation gekregen maar helaas zonder adapter haha.. Ik kan dus ook een adapter kopen.. Hmm.. Laad hij dan de batterij op en blijf ik dan mobiel?
Kun je me een dm sturen met de link naar de persoon op mp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ga je nog naar school? Is er daar niemand die je kan helpen? Een mede student of een bekwame docent/leerkracht? Misschien als je school ook praktijk lessen geeft dat er ergens een werkplaats is waar je dat kan vragen?

Anders op je werk een collega of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Op mijn werk hebben ze met een defecte moederbord geprobeerd, maar het is hen niet gelukt..
Pagina: 1