Mac mini geeft geen beeld meer na gebruik van DisplayConfigX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ik heb mijn Mac Mini aangesloten op een 42" tv, waarna de resolutie niet helemaal goed stond. Ik wilde daarom de resolutie aanpassen naar 1366x768 (zoiets was het tenminste), aangezien die tv dat ondersteunde. Dit heb ik gedaan met de applicatie DisplayConfigX. Toen ik hierna herstarte, zag ik nog wel het Apple logo tijdens het opstarten, maar hierna kreeg ik geen beeld meer.

Ik heb uiteraard wel wat op internet gezocht, maar tot nu toe heeft niks gewerkt. Ik kan helaas de mac mini niet (tijdelijk) aansluiten op een andere monitor, aangezien we hier allemaal Macs hebben en maar 1 losse monitor die alleen maar VGA ondersteund.

Op de FAQ van DisplayConfigX stond het volgende:
For some reason your monitor does not accept the installed frequency. SWITCH IT OFF! To remove the installed settings, connect some other monitor to your machine and use the menu command "Uninstall for all monitors" to get rid of the faulty configuration.
For some configurations you can boot with the shift key pressed to ignore the new settings. Swapping cables, BNC instead of VGA or vice versa, usually helps, too. Sometimes it helps to boot with the monitor switched off.
As a last resort, if you are experienced with single user mode, you can boot into that (enter "mount -uw /" to make the harddisk writable), navigate to the application and call "DisplayConfigX.app/Contents/Resources/Install --removeall" and reboot.
Booten met SHIFT ingehouden heeft geen zin, dan krijg ik tijdens het opstarten een voortgangsbalkje en daarna weer een blank scherm. Andere kabels heb ik helaas niet.
Het opstarten in de Single User Mode lukt wel, alleen hier kom ik ook niet ver...
Ik doe het volgende:
- Ik start op in de SUM door CMD + S in te houden
- Ik type 'mount -uw /'
- Ik type 'cd /Applications'
- Ik type 'DisplayConfigX.app/Contents/Resources/Install --removeall'
- Hierna staat er dat ik moet wachten op iets, dat heb ik een half uur gedaan, maar er gebeurd dan gewoon niks. Na het opstarten krijg ik weer een blank scherm :(.

Iemand enig idee of ik bij het laatste iets fout doe of er nog een andere methode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:20

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

kun je niet VNC-en naar je mini toe en de standaardconfiguratie weer instellen (dat kan i.i.g. met switchresX wel)

Discogs

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Zou best kunnen, maar dan moet ik toch wat instellingen in de Mac Mini veranderen? Want daar kan ik namelijk niet bij :(.
Iemand hier een oplossing voor?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Even naar de buren met de Mac? Lijkt me toch geen enorm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:20

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Kees Kluskens schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:01:
Zou best kunnen, maar dan moet ik toch wat instellingen in de Mac Mini veranderen? Want daar kan ik namelijk niet bij :(.
Iemand hier een oplossing voor?
ik snap niet wat je bedoelt? je kunt toch het scherm delen van de mini via een andere mac in je huishouden?
dan kun je toch ook de standaardconfiguratie terugzetten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, maar daar voor moet ik toch een paar poorten open zetten in de instellingen van de Mac mini? Want daar kan ik namelijk niet bij, dat is het probleem juist :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
Booten vanaf een USB backup disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek even naar pram leegooien ofzo, dan zou die naar de basis instelling terug moeten gaan. Anders opstarten met osx cd erin, dan kun je ook het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
@swartzkip: Goed idee! Ik ben nu niet in de buurt van de mac mini maar zodra ik thuis ben zal ik het proberen. Ik heb in de Apple support zien staan dat als je de PRAM reset, de instellingen van o.a de resolutie worden gereset, dus dat kan best de oplossing zijn. Iniedergeval heel erg bedankt!!
Pagina: 1