Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort hebben wij een probleem met het ontvangen van televisie via Ziggo. We zijn in het bezit van een FIRE DTV C/CI ontvanger en een AlphaCrypt module (CAM). Hiermee willen we TV kijken op de PC via het multimediacenter van Windows. Helaas kunnen we alleen maar Nederland 1 ontvangen, en geven de rest van de zenders de volgende storing:

"Geen tv-signaal

Er wordt momenteel geen tv-signaal voor dit kanaal gevonden. Het kanaal is misschien tijdelijk uit de lucht of u moet de tv-antenne anders instellen of opnieuw aansluiten."

Na wat gezoek op internet en in het mediacenter zijn mij twee zaken opgevallen. Als ik zoek naar de aanbieders die het mediacenter herkent zijn dit enkel:
- Digitale terrestriele nog niet in kaar gebracht
- Digitale TV van KPN
- Digitenne

Dus nergens is Ziggo te vinden.

Ook heb ik na wat gespeur op internet gelezen dat de AlphaCrypt module niet meer word ondersteund door Ziggo, zou dit misschien het probleem zijn? Ik wil hier echter wel 100% zeker van zijn, aangezien het niet om prive gebruik gaat, maar om gebruik binnen een bedrijf.

Ik hoop op een verlossend antwoord!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Dit lijkt me een ideaal topic voor je: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Zelfs de titel komt deels overeen.

Oh en omdat je nieuw bent, even een tip. :)
Niet meteen je vraag daar in het topic knallen, maar lees minimaal eerst de topicstart door en gebruik eens de search functie bovenaan, dan kan je gelijk zoeken in het topic.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 16-02-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je snelle antwoord, en ik zal er in het vervolg zeker rekening mee houden :).

Maar het gaat mij er eigenlijk alleen om of:

nieuws: Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's - update

Geld dit ook voor ons met de FIRE DTV C/CI en AlphaCrypt module (CAM).

Verder is alles namelijk goed aangesloten enz, want het heeft altijd gewerkt.

Dan weten we namelijk wat we moeten doen, een nieuwe CAM kopen zoals aangegeven in eerdere berichtgeving op Tweakers

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:41:

Dan weten we namelijk wat we moeten doen, een nieuwe CAM kopen zoals aangegeven in eerdere berichtgeving op Tweakers
Ah, oke dat zei je er niet bij (dat het voorheen werkte).
Dat bericht van ziggo klopt, maar de firedtv is geen ci+ en zou nog gewoon moeten werken.
Helaas ben je niet de eerste die meldt dat het sinds kort niet meer werkt. Een nieuwe cam kopen is echter ook onzinnig omdat die nieuwe cams alleen werken met ci+.

Misschien dat iemand anders hier een oplossing voor heeft. Kijk anders ook eens op het ziggo gebruikers forum.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 16-02-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was misschien een beetje onduidelijk omdat er zoveel informatie ineens kwam ook.

Ik heb ondertussen rondgespeurd en gezocht op het ziggo forum, maar nog niets gevonden.
Heb dus ook maar besloten om daar een topicje te openen.

Telefonisch kan ik niet de juiste mensen aan de telefoon krijgen bij Ziggo, dus heb ik gemaild.

Ik wacht hun reactie verder af en hoop dat hier iemand de oplossing heeft voor het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:41:

Heb je het echt in het verleden aan de praat gekregen? Aangezien je in het eerdere bericht namelijk aangeeft dat je zoekt naar Ziggo in het lijstje van Mediacenter heb ik mijn twijfels. Je zou dan toch moeten weten dat de oplossing voor DVB-C ontvangst van FireDTV onder Windows Mediacenter bestaat uit het emuleren van een FTA DVB-T ontvanger omdat Mediacenter geen DVB-C ontvangers en dus Ziggo ondersteunt. Voor zover mij bekend werd de procedure om deze DVB-T emulatie aan de praat te krijgen destijds ook in de handleidingen van FireDTV besproken.
Een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM mag van Ziggo niet functioneren in een standaard DVB CI slot zoals in de FireDTV zit. Daar heb je dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het heeft allemaal gewerkt (oude kaartjes @home).

Ik ben net nieuw bij het bedrijf (stagiar) en ben belast met het aan de praat krijgen van het multimediacenter.
Lange tijd heeft alles naar behoren gewerkt, toen is de smartcard een poos opgezegd en dus niet meer geactiveerd geweest. Vorige week heb ik hierover met Ziggo telefonisch contact gehad, waarna hun de smartcard weer hebben geactiveerd. Na 5 dagen zou het dan weer naar behoren moeten werken, dus niet..

daarom ben ik me er een beetje meer in gaan verdiepen en op internet gaan rondspeuren en uiteraard ook in het mediacenter zelf.. zonder resultaat tot nu toe.

Maar het is dus niet mogelijk om met deze setup (FireDTV C/CI en AlphaCrypt CAM) Ziggo te ontvangen via Windows Mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:40:
Ik ben net nieuw bij het bedrijf (stagiar) en ben belast met het aan de praat krijgen van het multimediacenter.
Lange tijd heeft alles naar behoren gewerkt, toen is de smartcard een poos opgezegd en dus niet meer geactiveerd geweest. Vorige week heb ik hierover met Ziggo telefonisch contact gehad, waarna hun de smartcard weer hebben geactiveerd. Na 5 dagen zou het dan weer naar behoren moeten werken, dus niet..
Aangezien het al lastig genoeg is om de boel op een PC aan de praat te krijgen wil ik je adviseren om eerst te controleren of de smartcard nu echt geactiveerd is door deze in een aanbevolen kabel ontvanger te testen. Dat moet wel gebeuren in Ziggo/@Home kabelgebied. Als de aanbevolen kabel ontvanger wel beeld en geluid geeft met die smartcard, dan kan je verder met het (weer) aan de praat krijgen van FireDTV in combinatie met Windows Mediacenter en de AlphaCrypt Classic CAM.
daarom ben ik me er een beetje meer in gaan verdiepen en op internet gaan rondspeuren en uiteraard ook in het mediacenter zelf.. zonder resultaat tot nu toe.
Eerst binnen het bedrijf proberen om de installatie handleidingen te pakken te krijgen zodat je weet wat je moet doen. Van Ziggo zelf hoef je geen enkele ondersteuning te verwachten bij het aan de praat krijgen van deze hardware. Onderstaand de website van de voormalige importeur van FireDTV. Misschien kunnen zij je verwijzen naar de benodigde handleiding.
http://www.firedtv.nl/cms/index.php
Maar het is dus niet mogelijk om met deze setup (FireDTV C/CI en AlphaCrypt CAM) Ziggo te ontvangen via Windows Mediacenter?
Dat heb ik niet gezegd. Het werkt echter via FTA DVB-T emulatie in de drivers van FireDTV en dat is wat lastiger te configureren dan het plaatsen van een tuner die rechtstreeks ondersteund wordt door Windows Mediacenter. Er moeten nog steeds oude forums te vinden zijn die helemaal gewijd zijn aan deze emulatie oplossing met FireDTV, dus nog even googlen op FireDTV of FloppyDTV in combinatie met MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het uitgebreide antwoord :)

Ik kan hier zeker mee aan de slag, en het gaat hoogstwaarschijnlijk wel lukken.
Ik laat meer weten!
Pagina: 1