Copy maken van een bestaande server in een ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
hallo,

Voor mijn zwager heb ik de volgende vraag.
Zijn afdeling is overgenomen door een ander bedrijf en ze mogen de server met de info die ze hebben meenemen.
Echter mogen ze niet de server meenemen maar wel de informatie.

hij vroeg me of het mogelijk was om een copy van de server te maken en deze in een ander netwerk te hangen.

De zaken waar ik zelf al aan gedacht heb zijn:

1. Copy maken is niet makkelijk omdat je met een compleet andere hardware zit.(BSOD)
2. Server in een ander netwerk hangen gaat niet werken door alle netwerk instellingen die je op het andere netwerk hebt.
3. De makkelijkste manier is om de data uit de directories (MS docs, PDF`s en SQLDB`s) op een portable HDD te zetten en dat te plaatsen in een nieuw ingerichte server.

Specs:
Windows 2000 server
Type server: File server
hardware: Unknown

Wat vinden jullie?

Mous XP

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 22:53
Je wilt de data gewoon meenemen? Kopieeren zoals jezelf voorsteld lijkt me een strak plan :)
Maak er een image van met bijvoorbeeld Acronis, dit image file kun je later altijd mounten om er als nog data uit te halen.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 20:00
hang er een usb disk aan en gebruik disk2vhd
(http://technet.microsoft....ysinternals/ee656415.aspx)
dan kan je de vhd bestanden zo in een virtuele server hangen en heb je de server 'gewoon weer draaien.

the older I get, the better I was...

Verwijderd

de losse bestanden meenemen is het mooiste ja.

wat betreft de SQL data, deze moet je backuppen vanuit SQL en dan meenemen, ik zou niet alleen de losse LDF en MDF bestanden oppakken

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 12:24

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:10:
de losse bestanden meenemen is het mooiste ja.

wat betreft de SQL data, deze moet je backuppen vanuit SQL en dan meenemen, ik zou niet alleen de losse LDF en MDF bestanden oppakken
En als je dat wel doet, breng de SQL service eerst down. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat