Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 98 | VirtualBox] Driver videokaart installeren

Pagina: 1
Acties:

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:07
Voor wat klassieke gaming wat niet op een DosBox wil en weer te oud is voor Wine ben ik even bezig met een Windows 98 Virtualbox machientje. De host is een Ubuntu machine.
Nu is de resolutie 640 bij 480 op 16 kleuren. Sowieso een beetje weinig, zelfs voor m'n oude games. Er is een manier om dit omhoog te krijgen via het VBEMP project:
http://bearwindows.boot-land.net/vbe9x.htm

Hiervan heb ik de laatste alswel de ene laatste geprobeerd (universeel en ook specifieke virtualbox versie) maar ze werken geen van allen. Hij installeert het vrolijk, reboot dan uiteraard, en komt daarna vertellen dat er "iets mis is". Het geheel op hogere resoluties of meer kleuren zetten lukt dus niet.

Iemand hier ervaring mee?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een tijdje geleden ben ik hier ook tegenaan gelopen. Helaas kan ik me de details niet meer herinneren. Ik weet nog wel dat het uiteindelijk niet met de VBox versie maar met de Universal ging. Verder was er iets met kleurdiepte. 1024x768x32 ging niet, maar 1024x768x16 wel. Of omgekeerd.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:07
Ik heb zowel de VirtualBox versie als de universele (uni mapje) geprobeerd, beide krijg ik niet aan de praat, ook niet op 256 kleuren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik wilde gaan suggereren om op de website bij FAQ te kijken, maar de pagina waar je naar linkt staat daar ook al :P. Dan rest mij alleen nog maar het officiële forum waar dit al eens ter sprake kwam. Er was iemand die hetzelfde probleem had en heeft het uiteindelijk weten op te lossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate