wan naar dsl

Pagina: 1
Acties:

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 17:40
Hallo mede-tweakers,

Onlangs is van mijn router het wifi-gedeelte geknapt, waardoor mijn wifi apparaten het niet meer doen. Dit heeft mij besloten een nieuwe router te kopen. Echter is de nieuwe router die ik heb gekocht door onwetendheid (of stomheid, het is maar hoe je het bekijkt) een adsl router, terwijl ik internet via de kabel heb.

Mijn vraag is dan ook: kan ik de internetkabel vanaf mijn oude modem doorlinken naar mijn nieuwe router. Dit houdt dus in dat ik van een wan uitgang naar een dsl ingang ga. Dit is dus van een "grote" plug naar een "kleine" plug.

Ik hoop dat mijn boodschap een beetje duidelijk is, en anders hoor ik het snel genoeg!

Alvast bedankt voor de hulp,
Pietjebelll

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:00
Nee, dat kan niet. Je zal hem moeten ruilen.

If it ain't broken, tweak it!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er zijn bepaalde adsl routers die een instelling hebben zodat je WAN op bijvoorbeeld LAN 1 kan aansluiten en dat kan routeren. Bijvoorbeeld FritzBox heeft dat.
Select whether your Internet connection should be established via DSL or LAN.

• Internet connection via DSL

Select this kind of connection if FRITZ!Box is to connect directly using your DSL line.

• Internet connection via LAN 1

Select this kind of connection if FRITZ!Box is to be connected to an already existing network (LAN), a cable modem or a DSL router.

[ Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 16-02-2010 00:07 ]

• Pietjebelll
Oke, alvast bedankt voor de reacties!

Het type router/modem dat ik heb is de speedtouch 780wl. Op internet stond dat deze te gebruiken is, net zoals de fritzbox. Je moest daar echter allemaal commando's voor opgeven. Voordat ik dat wilde doen, wilde ik eerst proberen of het niet "gewoon" al werkte. Dus ik heb de wankabel in de 4de ethernetpoort gestoken. En verrek, het internet op mijn vaste computer werkt! Maar nu zit ik wel met een nieuw probleem: het internet is onbeveiligd, en mijn ipod kan niet verbinden. Weet iemand hoe ik in mijn router kan komen om daar het eea in te stellen? Ik heb 192.168.2.1, 192.168.1.254 en nog wat meer al geprobeerd.

Zeer veel dank!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Kijk eens welk ip adres die pc nu heeft.
Grote kans dat je pc nu rechtstreeks op het internet zit en je externe ip adres heeft.
Je krijgt nu dus maar 1 pc op internet, de anderen niet.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12 12:44
Kan je m nou terugbrengen/ruilen? Of niet? Dat aanpassen via telnet of configuratiebestand wil je niet.

En volgende keer eerst op Tweakers.net (pricewatch _/-\o_) komen alvorens iets te kopen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 14:34
Nevermind!

[ Voor 91% gewijzigd door enveekaa op 16-02-2010 13:03 ]

• Pietjebelll
job schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:07:
Kijk eens welk ip adres die pc nu heeft.
Grote kans dat je pc nu rechtstreeks op het internet zit en je externe ip adres heeft.
Je krijgt nu dus maar 1 pc op internet, de anderen niet.
Dat is inderdaad heel goed mogelijk. Ik heb wel een site gevonden op internet waar uitgelegd staat hoe je van de vierde ethernet port de wan poort van kan maken. Maar dat lukt me niet, omdat hij de router niet "ziet". Als ik hem anders instel via het cd'tje (geen idee wat ik doe), dan kom ik wel in de router, maar heb ik geen internet.

@ _H_G_:

Hij is tweedehands :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er wordt bedoelt dat die Speedtouch nu gewoon als switch werkt. Dat is standaard en daarvoor hoef je geen instellingen te wijzigen. Omdat er niets gerouteerd wordt, werkt ook maar één PC.
Pagina: 1