[laptop] CPU's veels te warm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

Topicstarter
Sinds een paar dagen valt mijn laptop uit tijdens het gamen(old rts games)
Even een proggie erop gegooid en dit zijn de stats

http://img695.imageshack.us/i/81612813.png
http://img22.imageshack.us/i/97291835.png
pics doen het niet

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/9340/81612813.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9613/97291835.th.png

stats waren opgenomen na een reboot after the crash

Kapotte fan ? Dying moederbord?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103399 op 15-02-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 18:03
Kapotte fan zou heel goed kunnen. Je zou de fan snelheid uit kunnen lezen met een uitlees programma, of beter nog zou je je laptop even kunnen openschroeven om te kijken of je fan daadwerkelijk draait.
Mocht dit het geval zijn zou je altijd nog even alles schoon kunnen blazen met een busje perslucht en misschien nieuwe koelpasta erop doen.

[ Voor 0% gewijzigd door friggler op 15-02-2010 22:46 . Reden: grammaticale fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan maar even demonteren morgen, speedfan gedraaid maar die laat geen fans zien, blijkbaar niet supported voor lappies neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Even de binnenkant ontstoffen lijkt me een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke er zat redelijk veel stof geplakt voor de fan en op de heatsink, betwijfel of dat toch echt de reden is. Ook even de koelpasta vernieuwen of kan er binnen een jaar niet zo veel aan de hand zijn met de koelpasta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als je m toch open hebt zou ik ook even die koelpasta verversen :) meestal zit er standaard niet zulke goede pasta op namelijk.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 11:09
Zijn het niet gewoon brakke sensoren?
Als je cpu 97 graden is dan kun je niet typen zonder je handen te verbranden. Gedraagt je computer zich wel alsof hij te warm wordt, met andere woorden is hij bijzonder instabiel, of merk je er verder weinig van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gisteren zat hij net op de 100 graden, hij schakelt zicht heel vaak uit. hij voelt ook hartstikke warm aan.

even nu de koelpasta vernieuwen en kijke wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Als hij ook heel warm aanvoelt denk ik dat het een probleem is met de ventilator oid. dat er dus te weinig lucht door heen gaat.

Signature

Topicstarter
fan schoon gemaakt, heatsink ook, nu blaast ie koude lucht terwijl de cpu toch 90 graden laat zien ? cpu voelt wel wat warmer dan de rest. bios upgedate, format erop, no luck

mischien een beter koelpasta ?

• BGB4rn

BGB4rn

Ja dan zou ik zeker even je koelpasta verversen want er zijn nu simpelweg nog 2 opties, de koeler maakt geen goed contact of je hebt rotte sensors in je cpu zitten die false waardes geven.

Als je dat vrijwel zeker weet dat het aan de sensors ligt zou ik als ik jou was gewoon in de BIOS zoeken of je ergens de thermal control ofzo uit kan zetten zodat hij gewoon door blijft gaan als hij de waarde "overschrijd" dat hij moet uitschakelen.

Dus stap 1 is de koeler los peuteren en nieuwe koelpasta er onder, natuurlijk nadat je de oude goed weg hebt gehaald anders heeft het nogsteeds geen nut.

En als het dan nog steeds zo is lijkt het mij dat je dan rotte sensors hebt, dus dan in de BIOS graven naar de instelling voor wanneer hij zich zelf uit moet zetten als hij heet word.

Signature

Pagina: 1