[Windows 7] alleen OS installeren op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort (hopelijk binnen een paar dagen) ontvang ik mijn nieuwe PC met een SSD (60GB) als C: en twee HDD's (2x 1TB) in RAID-0 als D:. Nu is mijn plan om alleen maar Windows 7 op de SSD te installeren en al het andere op de HDD's. Ik heb wat gezocht op het net en ben o.a. >dit< tegen gekomen. Maar dat gaat voornamelijk over de instellingen en het tweaken van de SSD zelf.

Waar ik aan zat te denken waren zaken als de map 'Program Files', de 'Temp' map van Windows en alle persoonlijke mappen zoals documenten, afbeeldingen, muziek en video op de D: drive te zetten. Ik heb hier alleen geheel geen kaas van gegeten en maak dit topic aan om meer informatie en advies in te winnen.

Wat raden jullie mij aan of juist af? Welke mappen zou ik niet willen / moeten verplaatsen of welke juist wel en dan met name hoe? Zijn er aanpassingen nodig in het register en kan dat met een tooltje of kan dit het beste handmatig?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Een verwijzing naar een tut zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Als je de programma's op een andere schijf installeer zullen zij geen voordeel van de SSD snelheid krijgen , die kan je gewoon op C: zetten maar dingen zoals je persoonlijke folders kunnen we gewoon op D:

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet het risico lopen dat de SSD te snel volraakt met data die niets te maken heeft met Windows. Daarvoor heb ik juist die twee HDD's, en die RAID-0 configuratie zou mij toch ook een hoop snelheid moeten kunnen geven. Uiteraard kan ik software met een 'custom' installatie optie zelf al op D: installeren. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om de gehele map Program Files op die D schijf te zetten of kom ik dan in de problemen met Windows. Kan ik van D:\Program Files mijn standaard installatie-map maken?

Ik kreeg ook het advies om de Temp map van Windows niet op de SSD te laten staan, hoe kan ik dit aanpassen? Ook heb ik begrepen dat ik het beste de swap-file wel op de SSD moest laten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Zou met symlinks (junction points) moeten kunnen lijkt me. Overigens zou ik na de Windows install pas beginnen met het installeren van apps op de array en de default apps laten voor wat ze zijn. Deze nemen niet veel ruimte in en ze werken dan wel lekker op SSD snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat lijkt interessant. Maar stel ik maak een symlink van C:\Program Files naar D:\Program Files, blijven die standaard apps, die dus op die SSD blijven staan, nog steeds beschikbaar / bereikbaar? En zijn simlinks te gebruiken over verschillende schijven?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:03:
Ik wil niet het risico lopen dat de SSD te snel volraakt met data die niets te maken heeft met Windows. Daarvoor heb ik juist die twee HDD's, en die RAID-0 configuratie zou mij toch ook een hoop snelheid moeten kunnen geven. Uiteraard kan ik software met een 'custom' installatie optie zelf al op D: installeren. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om de gehele map Program Files op die D schijf te zetten of kom ik dan in de problemen met Windows. Kan ik van D:\Program Files mijn standaard installatie-map maken?

Ik kreeg ook het advies om de Temp map van Windows niet op de SSD te laten staan, hoe kan ik dit aanpassen? Ook heb ik begrepen dat ik het beste de swap-file wel op de SSD moest laten staan.
Ter informatie: ik heb op m'n netbook die met SSD werkt de swap naar een SD-kaartje verplaatst.
Pagina: 1