Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 16:45
Ik zit met een dilemma waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
Ik heb sinds kort een Silverstone Grandia GD02 kast waar nu mijn Arctic Cooling CPU koeler nog inzit, maar door de hoogte van die koeler past mijn brander er niet meer in.
Nou zag ik dat Silverstone zelf een mooie koeler heeft voor die kast namelijk de NT01-E deze heeft zelf geen fan omdat de warmte wordt afgevoerd door de fans aan de achterkant van de kast.
Een andere populaire koeler is de Scythe Big Shuriken daar zit wel een fan op, maar is volgens de vele reviews erg stil. En is ook laag genoeg zodat er nog ruimte in de kast is voor een DVD brander.
Misschien is er hier iemand die voor het zelfde dilemma gestaan heeft en mij advies kan geven over een zo stil mogelijke oplossing.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

misschien is het handig om te vermelden wat voor specs je hebt, een Atom Cpu verstookt maar 10 watt, en dat kan passief gekoeld worden. Als je net zoals ik een q6600 hebt, dan moet je wel denken aan een fan.

Verder is het zo dat als je een koeler neemt met een grote fan dan hoeft deze minder rondjes te draaien, wat natuurlijk weer minder geluid oplevert.

verder kun je natuurlijk aan de Corsair H50 denken, dit maakt bijna geen lawaai en is nog compact ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vond voor mijn pc i7 860 de Scythe Big Shuriken enorm tegen vallen. stock al tegen de 75 graden. en overclokt naar de 99 graden.

Nu een h50 op opgezet. heerlijk geen geluid en 24 graden in idle en 40~45 in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
windwarrior schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:28:
misschien is het handig om te vermelden wat voor specs je hebt, een Atom Cpu verstookt maar 10 watt, en dat kan passief gekoeld worden. Als je net zoals ik een q6600 hebt, dan moet je wel denken aan een fan.

Verder is het zo dat als je een koeler neemt met een grote fan dan hoeft deze minder rondjes te draaien, wat natuurlijk weer minder geluid oplevert.

verder kun je natuurlijk aan de Corsair H50 denken, dit maakt bijna geen lawaai en is nog compact ook!
Daar heb je wel een goed punt, ik heb een AMD X2 5200 cpu. Misschien dat er in de toekomst iets van een X4 620 in komt ofzo, maar das ook niet de zwaarste cpu.
Die Corsair zier er zeer indrukwekkend uit maar ik denk niet dat ik die in me Silverstone GD02 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
CoolerMaster Hyper TX3 geen optie? Kan je de fan ook nog zonodig aan de achterkant plaatsen ipv aan de voorkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Sinister666 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:11:
[...]

Daar heb je wel een goed punt, ik heb een AMD X2 5200 cpu. Misschien dat er in de toekomst iets van een X4 620 in komt ofzo, maar das ook niet de zwaarste cpu.
Die Corsair zier er zeer indrukwekkend uit maar ik denk niet dat ik die in me Silverstone GD02 krijg.
kan je de H50 niet op de plek van je normale fan bevestigen, en er dan een "slimline" fan tegenaan doen in plaats van een dikke fan?

edit: ik kijk nog eens naar je kast en ik begrijp je bezorgdheid....

[ Voor 6% gewijzigd door windwarrior op 17-02-2010 00:53 ]

Verwijderd

Zn kas is een htpc kast dus nee geen h50.En het zou inderdaad wel handig zijn als we wisten wat voor processor je moet koelhouden.Als je bijv: een q6600 hebt dan idd de big shuriken.Maar een 45nm dual core. zou je ook wel de silverstone kunnen pakken.Ben op het moment ook bezig met een htpc en heb hetzelfde probleem Ik weet ook niet welke koeler ik ga gebruiken.Ik zat zelf ook te denken aan de big shuriken.

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinister666 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:11:
Daar heb je wel een goed punt, ik heb een AMD X2 5200 cpu.
:)

maar ff on-topic, de h50 heeft idd een goed koelvermogen en is ook heel stil maar dat valt af vanwegen je kast,
de shuriken heeft denk ik het meeste koelvermogen dus daar zou mijn keuze naar uitgaan (maarja ik geef geen reet om een stille pc) en pasief koelen zou kunnen aangezien die fans er lucht overheen zuigen maar het lijkt me toch minder goed dan de shuriken

dus voor koelprestaties: shuriken
wenig geluid: NT01

gl verder :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Droplollies op 18-02-2010 23:27 ]

Mijn Spec's

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ik zou als ik jou was de Shuriken of de Big Shuriken van Scythe nemen.
Ik heb zelf de Shuriken Rev B in mijn Media-pc zitten, E8400 @3.5Ghz er onder. Met de fan op low komt hij niet boven de 40 uit (idle), met high speed niet boven de 35.

En beiden vrijwel onhoorbaar.

Thermalright SI-128 SE is ook een optie, wel eerst lappen (maar dat hoeft niet), met een dunne fan van Scythe koelt hij dan ook nog eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat laatste kan ik bevestigen. Q9550 op 3.5GHz hangt rond de 53 graden onder full load met kastje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, ik neig nu toch wel naar de Scythe Big Shuriken. Dan kan ik later in ieder geval nog eens mijn cpu upgraden.
Mocht iemand me nog op andere gedachten willen brengen dan hoor ik het graag!

Gr. Robert
Pagina: 1