Hoe software vertellen dat VPN adapter gebruikt moet worden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08 18:17
Hallo iedereen,

Ben geen pro in vpn maar toch heb ik besloten het te gebruiken om bijvoorbeeld via vpn het internet op te gaan. VPN software van Packetix.net gedownload en geinstalleerd, verbinding doet het.

Maar nu komt de vraag hoe vertel ik mijn software ooit dat gebruik moet worden gemaakt van de netwerk-adapter die door de VPN software is aangemaakt (Hoe zeg ik bijvoorbeeld tegen mijn webbrowser dat ie daar gebruik van moet maken en niet alsnog via de eigenlijke netwerkadapter verbinding te maken).
Heb gemerkt dat dit niet automatisch gebeurd.

Kan ik vervolgens ook nog eens gaan zeggen dat de ene webbrowser via het originele netwerk verbinding moet maken en een andere via de vpn moet werken?

Oftewel kort samengevat: How in the world do I use VPN! :|

greets, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Als je naar netwerkverbindingen toegaat (of netwerkcentrum in Win7) heb je boven in het menu "Advanced" staan (voor Win7 via het indrukken van de Alt toets te bereiken)
Hieronder zit de optie "Advanced Settings".

Bij Advanced Settings kan je bovenaan een volgorde instellen voor je netwerkadapters.
Per browser instellen lijkt me wat lastiger worden. Ik zou het iig niet weten.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
Dank je. Ik had dus nooit in één van die menu's gezocht. Kwam me dus ook vrij onbekend voor. In de lijst stond de betreffende VPN adapter al behoorlijk bovenaan, dus hij had het al automatisch moeten doen. wat ie dus niet doet, vreemd. Ik gebruik trouwens win XP Pro SP3 (gebruik mijn win 7 installatie nauwelijks).

Nog andere mensen die bijvoorbeeld over het webbrowser gedeelte wat weten?

greets, jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:40
Heb hier zo geen Windows 7, maar in IE kan je het iig instellen (opties->verbindingen). Als het om een werkomgeving gaat, dan draait er misschien ook nog een proxy-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
Heb het vandaag op een ander netwerk kunnen testen, op dat moment was ik via mijn WIFI verbonden. Toen werkte het perfect. Echter nu ik thuis ben werkt het niet meer. Misschien dat de laptop het alleen op volgorde aanspreekt als het de WIFI aanspreekt?

Heb via IE internetinstellingen geprobeerd. bij dialup vpn proberen te selecteren. dit lukte echter niet. dan kan je alleen maar een nieuwe vpn verbinding instellen. en dat wil ik niet, ik wil selecteren want de vpn client heeft de adapter aangemaakt en dit kan niet ff handmatig worden gedaan. mijn thuisnetwerk en het vpn netwerk maken trouwens beide gebruik van 10.x.x.x en de gateway van de vpn heeft zelfde ip als laptop op thuisnetwerk heeft. maar dit zou niks uit mogen maken omdat het beide totaal andere adapters zijn. Iemand nog mening hierover?