[Vodafone] Verschil tussen "office" en "live" APN?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik mijn APN eens om gezet van live.vodafone.com naar office.vodafone.nl, ik had namelijk het idee dat via het "office" APN SIP (VOIP) wel zou werken, maar niets is minder waar.

Afijn, ik werk nu via het office APN, maar vraag me toch af, wat is nu het echte verschil? Zijn er andere restricties op dit APN?

Uiteraard kan ik deze vraag bij de Vodafone service-disk neerleggen, maar ik heb daar niet echt het idee dat er skilled medewerkers zitten, daar zal je niet meer dan een standaard antwoord terug krijgen.

Heeft iemand hier meer info over? Is er naast het naampje nog echt een technisch verschil tussen beide APN's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21

sanook

_/-\o_

Bij mij geen verschillen bekend, ik zat ook altijd op office.vodafone.nl maar sinds gisteren lijkt dit niet meer te werken (ook bij diverse collega's), omzetten naar live.vodafone.com, wat voorheen niet werkte, lijkt nu wel te werken.
Hebben meerdere mensen dit geconstateerd ? Zo ja, ik heb hier niks over gehoord van Vodafone, beetje slordig om dit zomaar te wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nee, hier geen probleem. Bij mij werkt office gewoon nog.

Vraag me toch echt af waarom er dan twee APN's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
live.vodafone.com is voor consumentenabonnementen, office.vodafone.nl voor zakelijke, als ik het wel heb. Ik weet iig dat ik nogal eens WM toestellen tegenkom die automatisch na roaming weer op live.vodafone.com gaan zitten op een zakelijk abonnement en dan hebben ze geen internet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21

sanook

_/-\o_

Dat office.vodafone.nl bij mij en collega's niet meer werkte kwam door een fout bij Vodafone, is vandaag weer hersteld. Nu zullen we wel extra data kosten krijgen door het gebruik van live.vodafone.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Voorheen was de Live alleen bedoeld voor de particuliere aansluitingen, zoals de Basis-abo's.

De Office werd gebruikt bij zakelijk, zoals de Ondernemersbundel.

Als je je toestel toen op de verkeerde APN had staan, kreeg je een hogere factuur.
Stel, je had de Blox Zorgeloos Internet op je Basis-abo, en je was aan internetten via Office, dan had je aan eind vd maand een probleem.

Tegenwoordig maakt het in NL niets meer uit welke APN je gebruikt. Kosten worden gewoon niet berekend als je een Internetblox of Mobiel Online gebruikt.

Anders wordt het in het buitenland. Daar MOET ie wel goed staan. Er wordt namelijk dan wel anders afgerond met data en dus ook met kosten.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik vraag me dan toch af of bv het versturen van een WOW pakket (Wake o Wan ;) UDP op poort 9) via de office APN wel zou werken want via de Live werkt het in ieder geval. En die functie werkt wel prima vanaf een ander pc die buiten me netwerk zit.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1