[Hi] 1 Jarig Contract afgelopen, Kosten erna?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:25
Een goeieavond,

Ik heb me op internet nu al een aantal uur wezenloos gezocht maar kan helaas niets vinden.
Ik heb een eenjarig contract bij HI, wat deze maand is afgelopen. Nu schijnt het dat als je niet aangeeft dat je geen klant meer bij HI wilt zijn, dit stilzwijgend per maand doorgaat na je jaar contract.

Nu is mijn vraag, blijven de tarieven waarmee je hebt oorspronkelijke abonnement hebt afgesloten dan van toepassingen (bijv 15 eur voor 250min/550 sms) of veranderen die ook op een gegeven moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
Ik reageer even als Telfort klant. Dus ga niet prat op wat ik nu ga zeggen :+

Bij Telfort is het zo dat als je abonnement "verlopen" is deze ook wordt voortgezet met een maand opzeg termijn. Echter vervallen dan alle eventuele kortingen die je had op het moment dat je het abonnement af sloot. Als sim-only klant ben je dan dus vet de Sjaak omdat je gaat betalen alsof je een reguliere klant bent (die geen of minder kortingen kreeg op zijn belkosten maar wel bijvoorbeeld een gratis telefoon).

Kijk dus naar je contract wat daar in staat. Als er sprake is van kortingen dan zal daar ook bij staan voor welke periode deze kortingen gelden. Als er geen kortingen zijn dan blijf je (waarschijnlijk) hetzelfde betalen. Maar dan lijkt me sim-only een betere keuze 8) Oftewel, je bent altijd 't haasje als je abonnement is verlopen. Alleen in het ene geval wat meer dan in de andere...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Ik zit nu al op een sim-only.

Dus als ik het goed begrijp ga je de buitenbundel tarieven betalen??
Want ik krijg nu wel gewoon deze maand een bundel aangeboden als ik me saldo check :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Rossie46 bedoelde dat je, bij je huidige sim-only, bijvoorbeeld 12 maanden 25% korting kreeg op je bundel. Dat geldt nu dus niet meer.

En als het echt belangrijk voor je is: bel Hi even op morgen en vraag het hen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Klantenservice was nog open bleek, even gebelt.

Contract word elke maand verlengt, tegen de oude voorwaarden van de sim only (dus voor het zelfde geld per maand, totdat ik het stop zet, zonder tariefsverhogingen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Dat is vreemd, want ik had voorheen ook simonly maar na mijn contract werd dat vrolijk omgezet naar een normaal abonnement wat vele malen duurder was voor mij.

Had een 12,50 euro simonly abbonement en na de contractperiode werd er ineens iets van 22,50 per maand afgeschreven. Daarna maar weer snel een simonly abbonement genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Dat is wel heel raar

Vanaf wanneer was dat abbo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
StormingSoul schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:43:
Dat is wel heel raar

Vanaf wanneer was dat abbo :?
Dat was het geval bij oude simonly's van een paar jaar geleden, inmiddels allang weer uitgefaseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Tegenwoordig doen ze het met de kortingen op de simonly abo's die wegvallen na de contractsperiode en waardoor een abo met gemak 30% of meer duurder wordt. Je zou je klant ook eens gewoon een eerlijk en transparant product verkopen... (nah, waarom zou je met slechts drie echte aanbieders in de markt)

Belsecondes zijn niets meer of minder dan een commodityproduct. Kortingen, toestelsubsidies en belbundels zijn niets anders dan een vloek voor transparantie en staan echt lage prijzen (lees: vrijwel voor nop) in de weg.

Na aflopen van de initiele contractsperiode moet je eigenlijk altijd een nieuw abo afsluiten om weer aanspraak te maken op de 'korting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Particuliere GSM contracten mogen niet meer stilzwijgend verlengd worden met een jaar, dit is voor zover ik weet teruggebracht tot maandelijkse 'verlenging', m.a.w. je blijft gewoon dezelfde kosten betalen als in de contractperiode. Je kunt na de contractperiode (meestal 1 of 2 jaar) dus iedere maand opzeggen of porteren. Wel is het zo dat er bij veel simonly abonnementen vaak voor een bepaalde periode (soms dus de hele contractperiode) korting op het maandtarief gegeven wordt, bijvoorbeeld 50% abonnementskorting, waardoor je na deze kortingsperiode ineens het normale tarief gaat betalen. Wil je zo goedkoop mogelijk bellen dan kan je het beste even je belgedrag checken en direct na afloop van de contractperiode porteren of verlengen naar een goede aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:08:
Particuliere GSM contracten mogen niet meer stilzwijgend verlengd worden met een jaar
Dit lijkt mij niet van toepassing aangezien ik me niet kan herinneren dat particuliere mobiele telefonie abonnementen ooit stilzwijgend met een jaar werden verlengd. Abonnementen werden wel stilzwijgend per maand verlengd met een bepaalde opzegtermijn. Deze opzegtermijn was vroeger 2 maanden en later 3 maanden. Sinds 1 juli 2009 is de opzegtermijn 1 maand geworden door een wijziging in de Telecommunicatiewet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

base_ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:08:
Particuliere GSM contracten mogen niet meer stilzwijgend verlengd worden met een jaar
Dat geeft niet, want dat gebeurde sowieso niet. De contracten waren altijd al per maand, met een minimum contractsperiode van één of twee jaar. Daarna betaal je gewoon wat er in je contract staat, als je geen nieuwe afsluit.

* CyBeR doet dat al jaren zo. Ik zit nu ook al lang niet meer aan een contract vast.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1