Computer krijgt ip-adres maar niet van router...

Pagina: 1
Acties:

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:44
Ik zit nu achter een computer met het ip 192.168.0.109 maar de router op 192.18.0.1 heeft dat ip-adres helemaal niet uitgedeeld aan mijn computer of welk ander apparaat.

Daarnaast duurt het heel lang voordat de verbinding tot stand is gebracht, als ik de computer van standby haal of op een andere manier opnieuw verbinding wil maken.

Andere apparaten kunnen deze computer niet vinden.

Als ik kijk bij ipconfig /all staat daar als dhcp, dns enz allemaal 192.168.0.1 en bij het ip-adres van de computer staat 192.169.0.109 (Voorkeur)

Mijn router deelt ipadressen uit van 192.168.0.100 tot .200

Waar slaat dat voorkeur op? Ik draai Windows 7.

En nog belangrijker, van wat en waarom krijg ik zo'n ip-adres? en hoe zorg ik dat ik weer een ip-adres van mijn router krijg?

Ik heb een Sitecom WL-540 CA - MIMO XR Wireless Network Broadband Router

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als windows geen netwerk adres kan krijgen dan geeft hij automatisch een ip adres aan de adapter in de range 192.169.x.x (moet zijn 169.254.x.x).

- Ik zou zeggen controleer de bekabeling of probeer een andere kabel. (branden de netwerk lampjes op je computer en sitecom)
- Even sitecom uitzetten en na 20 seconden weer aan.
- Computer opnieuw opstarten.

[ Voor 36% gewijzigd door purge op 15-02-2010 19:48 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:05
Het lijkt erop dat je PC een IP krijgt van een ander draadloos netwerk.

Kijk eens in het netwerkcentrum van Windows welk netwerk het is, waarmee je PC verbinding maakt.
In datzelfde netwerkcentrum moet je ook een overzicht kunnen krijgen van de beschikbare draadloze netwerken. Als je dan aan de linkerkant van je scherm kijkt, zie je een optie: "draadloze netwerken beheren" (oid).

Daar kun je instellen in welke volgorde je PC verbinding moet maken.
Als windows geen netwerk adres kan krijgen dan geeft hij automatisch een ip adres aan de adapter in de range 192.168.x.x. Dit verklaard ook waarom het lang duurt.
Je bedoeld het 169.254.x.x. (APIPA) segment ?

[ Voor 20% gewijzigd door nextware op 15-02-2010 19:42 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:43
purge schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:41:
Als windows geen netwerk adres kan krijgen dan geeft hij automatisch een ip adres aan de adapter in de range 192.168.x.x.
Is dat nieuw in Windows 7 of vergis je je en bedoel je 169.254.x.x?

@TS: Hoe weet je zo zeker dat je dat adres niet van je dhcp server hebt gekregen? Hoe staan je netwerk instellingen, op automatisch of handmatig?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja die bedoelde ik..oops

Een ip adres van een draadloos netwerk is dan aannemelijker ;)

[ Voor 57% gewijzigd door purge op 15-02-2010 19:47 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

purge schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:41:
Als windows geen netwerk adres kan krijgen dan geeft hij automatisch een ip adres aan de adapter in de range 192.169.x.x. Dit verklaard ook waarom het lang duurt.

- Ik zou zeggen controleer de bekabeling of probeer een andere kabel. (branden de netwerk lampjes op je computer en sitecom)
- Even sitecom uitzetten en na 20 seconden weer aan.
- Computer opnieuw opstarten.
Bedoel je niet 169.254.x.x? Dat lijkt me hier niet het geval :> Is het IP-adres niet gewoon statisch ingegeven? Uiteindelijk zijn er maar drie manieren: geen verbinding, dynamisch of statisch.

/spuit1112 - ik moet sneller refreshen :(

Edit: Oh, en het is draadloos. Hangt ie dan niet gewoon aan het verkeerde netwerk?

[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 15-02-2010 19:49 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik neem aan dat er een modem aan je router hangt. Heeft die toevallig een DHCP server aan staan?

En hoe kan je router (die volgens jou op 192.18.0.1 te bereiken is) IP adressen uitdelen die in een heel andere IP range zitten? Dat gaat volgens mij sowiezo niet werken... Of je moet een typfoutje in je bericht gemaakt hebben.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• martijnsch
Hij is niet draadloos hij is verbonden met een utp kabel, de computer heeft geen draadloze netwerkkaart of stick. Alle apparaten die draadloos zijn verbonden met de router werken prima.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb je toevallig van die kastjes voor het stopcontact waar je je netwerk kabel in kan pluggen? Powerlan heet dat geloof ik, van dit soort dingen: http://files.computertota...Mbps%20Homeplug%20Kit.png

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• martijnsch
Ik ga eens kijken als ik mijn computer rechtstreeks op mijn modem stop.... >> Dan doet hij het wel gewoon. Dus er is iets met die Router...

@BastiaanN
Nee, er zit een utpkabel tussen.

[ Voor 21% gewijzigd door martijnsch op 15-02-2010 20:05 ]

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-02 20:38
Laatmaar...
Maar toch denk ik dat het te maken heeft met statisch zijn ingesteld van het ip...

Dus kijk eens of die op dynamisch staat zo nee probeer dit eens in te stellen!

[ Voor 185% gewijzigd door stefanmarchal op 15-02-2010 20:07 ]

||

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10
Als er zoals er in de TS gezegd wordt DHCP dan kun je nog het volgende doen in de command prompt:
code:
1
2
3
4
ipconfig /release
## heel ff wachten
ipconfig /renew
##kan iets langer duren ;)

Verder surf gewoon eens met die pc naar z'n default gateway, of anders surf eens naar www.whatip.com en check het antwoord eens met een andere pc welke je wel terug ziet komen in je router ;)

[ Voor 32% gewijzigd door The-Source op 16-02-2010 12:35 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1