Toon posts:

de God uit de bijbel...

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor Nederlnads een betoog houden over een onderwerp waar je van mening over kunt verschilen. Ik heb gekozen voor de stelling

"de God zoals in de Bijbel beschreven is niet waar"

(fout Nederlands, maar wel de meest duidelijke manier om het uit te drukken)

nou wil ik graag jullie visie hierop, om eventueel meningen een tegenargumenten te kunnen verwerken in mijn betoog.

ik heb al voornaamste argumenten dat de beweringen in de Bijbel door de wetenschap ontkrachtigd worden, maar ik moet er nog meer

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Op woensdag 07 maart 2001 18:35 schreef kraakpandmeisje het volgende:
"de God zoals in de Bijbel beschreven is niet waar"
'de God zoals in de Bijbel beschreven' bestaat niet. Er zijn vele manieren om de bijbel te intrepreteren; dus voordat je zo'n stelling neemt moet je eerst defineren hoe je de bijbel opvat. En ook hoe je (de begrippen) waar en niet waar opvat.
ik heb al voornaamste argumenten dat de beweringen in de Bijbel door de wetenschap ontkrachtigd worden, maar ik moet er nog meer
Mijn God wordt niet door de wetenschap ontkracht. Noch bevestigd trouwens.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 18:35 schreef kraakpandmeisje het volgende:

Een ander (voor de hand liggend maar wel sterk) argument is natuurlijk dat in iedere cultuur op aarde een godsdienst ontstaat.

Als je als moslim wordt opgevoed is Allah de ware, bij de christenen heet ie God, de boedhisten kijken geloof ik weer of iets 'the buddah nature' heeft en zo zijn er nog wel wat meer. Zelfs een afgezonderd groepje paaseilanders verzinnen een god waaraan ze moeten offeren, of beelden voor moeten bouwen.

Dat die ene God uit de bijbel nou net de echte zou zijn zou wel heel toevallig zijn...

[Atari Junkie hoopt dat ie vanavond niet door een bliksem getroffen wordt..]

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
zie deze thread:
[topic=139225]
En velen, veleeeen andere threads. Gebruik de search is en zoek op god.

Dit topic is gesloten.