xbox360 netwerk problemen met live

Pagina: 1
Acties:

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo iedereen,
Ik zit al een tijdje met een probleem betreft mijn xbox 360 met xbox live. Ik speel het spel Call of Duty Modern Warfare 2 online. Echter loopt het niet echt lekker. Dat komt doordat ik een strict NAT heb. Nu heb ik zitten googlen op internet en heb dan wel wat kunnen vinden, maar ik heb niet echt een standaard netwerk (ik heb meerdere routers).

Ik heb mijn situatie proberen te schetsen middels dit in paint (:P) getekende plaatje:
Thuis netwerk

Ik heb zelf niet zoveel verstand van netwerk's.

Wat ik nu zelf heb achterhaald met google is:
Ik moet mijn xbox 360 een static ip adres geven (al weet ik niet hoe ik dat nou doe in dit geval?)
Mijn draadloze router zou volgens deze site niet genoeg poorten kunnen openen
Link, hoewel het niet precies het zelfde is heb ik er wel wat van begrepen van de bedoeling
Verder heb ik op de livebox uPnP geactiveerd

Hier onder nog wat screenshots van de instellingen van beide routers:
Livebox1
Livebox2
Belkin1
Belkin2

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit is nieuwe voor mij en nooit echt iets met netwerken gedaan. Wat tot nu toe altijd kabels insteken en internetten maar.
Alvast bedankt! En ik ga natuurlijk nog wel even door met zoeken ondertussen (ben er al een tijd mee bezig :()

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
In je livebox zeg je dat je lokale LAN 192.168.1.x is. De livebox heeft geen idee dat 192.168.2.x in je LAN zit, dus kan je er ook niet naar forwarden. Dit zou je kunnen veranderen in een lokaal adres, maar je belkin zit op DHCP, dus dat moet je ook aanpassen. kortgezegd: ellende dor twee netwerken. Als je hier mee door wil gaan, dan zal je je toch moeten verdiepen in netwerken.

Beste oplossing is om van je routers toch één netwerk van te maken. Wat dan de beste oplossing is, ligt aan je hardware. Bijvoorbeeld alleen de LAN functionaliteit van je Belkin gebruiken (en DHCP uitzetten). Of in bridged mode zetten. En daarna xbox in DMZ zetten (als livebox zoiets heeft). Nog zat andere mogelijkheden, maar lijkt me sterk dat er niks over te vinden is.

Dan blijft nog je pc<->xbox vertaling over. Is genoeg over te vinden, dus ik denk dat je er dan wel uit komt. Persoonlijk zou ik gewoon de microsoft wireless kit halen. Het mag dan overpriced zijn, maar werkt uitstekend.

[ Voor 13% gewijzigd door _H_G_ op 16-02-2010 08:42 ]

Verwijderd

Ik zal alvast wat tips geven:

Maak van je wireless router een wireless access point: geef hem met andere woorden een (vast) ip in hetzelfde subnet als je livebox (192.168.1.x). Het access point mag géén DHCP meer uitdelen. Dat is de taak van de Live box.

Bv: Live box 192.168.1.1, wireless access point 192.168.1.2. Let er wel op de je de DHCP-pool van de Live box pas laat beginnen NA het laatste vaste ip dat je hebt ingesteld. Bv 192.168.1.3 tot 192.168.1.254 (aangezien .1 en .2 reeds bezet zijn).

De DNS-server van je Xbox lijkt me trouwens ook niet echt correct.Ik gebruik meestal mijn gateway als DNS-server.

• MekZi
Jha, ik was de fuctie tegengekomen op de belkin om alleen als accespoint te dienen. Heb het aangezet en ik kreeg een ipadres terug en nu ligt de wireless plat :(.

Maar ik moet dus nu gewoon in de livebox wat in te stellen om het te laten werken (, of niet :p).

En klopt wat je zij van de dns server in de getekende netwerk situatie. Dns is gelijk aan de gateway.

Tnx, zal eens gaan kijken of ik het aan de praat kan krijgen.

Verwijderd

Je access point zou nog steeds een SSID moeten uitzenden hoor. Je zou gewoon opnieuw met het access point moeten verbinden zodanig dat je DHCP kan krijgen:). Je kan altijd voor troubleshooting je pc met de kabel verbinden als je geen SSID meer ziet.

• MekZi
Zo... dat werkte dus niet :(. Heb de router moeten terug veranderen door de router te resetten naar fabrieksinstellingen (ik drukte reset in maar je moest blijkbaar voor 10 sec inhouden om naar fabrieksinstellingen terug te veranderen en dat heeft mij lang gekost om daar achter te komen -.- moest zelfs in de handleiding lezen :P).

Hmm.... ik heb nu de dhcp uitgezet op de router (had het over de belkin).

Ik kon dus de accespoint zien... maar kon niet op internet. Ik zag dan bij netwerkcentrum (w7) op mijn laptop "connected to unidentified network". Ik kon toen ook niet naar 192.168.1.1 of 192.168.2.1.

Moet iets verkeerds hebben gedaan met die accespoint, maar weet alleen nog niet wat... even googlen.

edit:
Link
Ach zo dus... ik heb dus de kabel niet in een LAN gezet, maar nog steeds in de WAN. Hmm even proberen straks! :)

[ Voor 12% gewijzigd door MekZi op 16-02-2010 18:54 ]

Pagina: 1