Hallo iedereen,
Ik zit al een tijdje met een probleem betreft mijn xbox 360 met xbox live. Ik speel het spel Call of Duty Modern Warfare 2 online. Echter loopt het niet echt lekker. Dat komt doordat ik een strict NAT heb. Nu heb ik zitten googlen op internet en heb dan wel wat kunnen vinden, maar ik heb niet echt een standaard netwerk (ik heb meerdere routers).
Ik heb mijn situatie proberen te schetsen middels dit in paint (
) getekende plaatje:
Thuis netwerk
Ik heb zelf niet zoveel verstand van netwerk's.
Wat ik nu zelf heb achterhaald met google is:
Ik moet mijn xbox 360 een static ip adres geven (al weet ik niet hoe ik dat nou doe in dit geval?)
Mijn draadloze router zou volgens deze site niet genoeg poorten kunnen openen
Link, hoewel het niet precies het zelfde is heb ik er wel wat van begrepen van de bedoeling
Verder heb ik op de livebox uPnP geactiveerd
Hier onder nog wat screenshots van de instellingen van beide routers:
Livebox1
Livebox2
Belkin1
Belkin2
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit is nieuwe voor mij en nooit echt iets met netwerken gedaan. Wat tot nu toe altijd kabels insteken en internetten maar.
Alvast bedankt! En ik ga natuurlijk nog wel even door met zoeken ondertussen (ben er al een tijd mee bezig
)
Ik zit al een tijdje met een probleem betreft mijn xbox 360 met xbox live. Ik speel het spel Call of Duty Modern Warfare 2 online. Echter loopt het niet echt lekker. Dat komt doordat ik een strict NAT heb. Nu heb ik zitten googlen op internet en heb dan wel wat kunnen vinden, maar ik heb niet echt een standaard netwerk (ik heb meerdere routers).
Ik heb mijn situatie proberen te schetsen middels dit in paint (
Thuis netwerk
Ik heb zelf niet zoveel verstand van netwerk's.
Wat ik nu zelf heb achterhaald met google is:
Ik moet mijn xbox 360 een static ip adres geven (al weet ik niet hoe ik dat nou doe in dit geval?)
Mijn draadloze router zou volgens deze site niet genoeg poorten kunnen openen
Link, hoewel het niet precies het zelfde is heb ik er wel wat van begrepen van de bedoeling
Verder heb ik op de livebox uPnP geactiveerd
Hier onder nog wat screenshots van de instellingen van beide routers:
Livebox1
Livebox2
Belkin1
Belkin2
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit is nieuwe voor mij en nooit echt iets met netwerken gedaan. Wat tot nu toe altijd kabels insteken en internetten maar.
Alvast bedankt! En ik ga natuurlijk nog wel even door met zoeken ondertussen (ben er al een tijd mee bezig