Bureaubladachtergrond kan niet worden gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Best tweakers,

Ik zal mezelf nog even kort voorstellen, ik ben Cas, 21 jaar en ik kom uit Delft.
Al ongeveer 5 jaar ben ik een tevreden macbook gebruiker echter loop ik nu tegen een probleem op.

Afgelopen week wou ik mijn achtergrond wijzigen van mijn macbook pro(gebruik os 10.5.8) echter dit lukte niet. Na heel veel zoeken en draaien ben ik er helaas niet uitgekomen.

Als ik overigens een nieuwe account aanmaak dan lukt het me wel om zonder problemen de achtergrond te wijzigen.

Hebben jullie enig idee waaraan het kan liggen, mijn huidige achtergrond wordt een beetje vermoeiend :P

Alvast bedankt!

Cas

[ Voor 0% gewijzigd door caa5 op 15-02-2010 19:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de topictitel veranderd van "problemen (virus) bureaublad" naar "Bureaubladachtergrond kan niet worden gewijzigd". Het lijkt me nl. sterk dat deze problemen door een "virus" worden veroorzaakt :)

Heb al gekeken of er wat voorbij komt in de Console (Applications > Utilities > Console)? Wat gebeurt er als je in Libarary > Preferences > com.apple.desktop.plist verwijderd, uitlogt en weer inlogt en dan de instellingen veranderd? Waar heb je allemaal naar gezocht? Wat heb je geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:46

breinonline

Are you afraid to be known?

Een virus lijkt me sterk, dat zou de eerste zijn voor OS X. Probeer je com.apple.desktop.plist eens weg te gooien, daar zou het probleem in kunnen zitten.

edit:
Damn, te lang naar bevestiging gezocht...

[ Voor 14% gewijzigd door breinonline op 15-02-2010 18:23 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
breinonline schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:22:
Een virus lijkt me sterk, dat zou de eerste zijn voor OS X. Probeer je com.apple.desktop.plist eens weg te gooien, daar zou het probleem in kunnen zitten.

edit:
Damn, te lang naar bevestiging gezocht...
Ok bedankt voor de tip, heb het net even geprobeerd.
Het enige wat er gebeurd is dat het naar de standaard achtergrond gaat en die ik weer niet kan wijzigen helaas.

Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
caa5 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:30:
[...]

Ok bedankt voor de tip, heb het net even geprobeerd.
Het enige wat er gebeurd is dat het naar de standaard achtergrond gaat en die ik weer niet kan wijzigen helaas.

Nog andere tips?
Wordt er wel een nieuwe aangemaakt dan? Lijkt me nu een gevalletje van schrijvrechten op dat bestand. Probeer eens alle rechten te fixen dmv: Disk utility --> je HD --> First aid.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
ZpAz schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:16:
[...]

Wordt er wel een nieuwe aangemaakt dan? Lijkt me nu een gevalletje van schrijvrechten op dat bestand. Probeer eens alle rechten te fixen dmv: Disk utility --> je HD --> First aid.
Ik heb het volgende gedaan, Programma's, Hulpprogramma's, Schijfhulpprogramma, Kopje Schijf-EHBO, Controleren van bevoegdheden(zie screenshot) en herstel schijfbevoegdheden.

Het heeft niet mogen baten maar het lijkt me inderdaad aannemelijk dat het een rechtenkwestie is.

Iemand die iets af kan leiden uit mijn screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/9167/26051717.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
Je hebt nu op 'controleren' gedrukt, maar daarna ook op Herstellen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 12:46
Had zelf ook schrijfrechten problemen, bij was de oplossing om mijn wachtwoord te wijzigen.
Deze blijkt dan van permissies opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
ZpAz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:05:
Je hebt nu op 'controleren' gedrukt, maar daarna ook op Herstellen?
Ik heb daarna ook herstellen ingedrukt, het heeft echter niet mogen baten.
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat er nog een paar dingen zijn die niet helemaal goed zijn:

-Als ik een nieuwe standaardbrowser wil instellen dan lukt dat maar als ik vervolgens de browser afsluit en opnieuw opstart dan is deze weer standaardbrowser af.
- Ik wou gisteren apple mail gaan gebruiken en als ik een account instel, gaat het allemaal prima totdat ik het programma afsluit en opnieuw opstart, dan is heel mijn net aangemaakte account verdwenen.

Ik wordt er een beetje moedeloos van, iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
TUX2K schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:45:
Had zelf ook schrijfrechten problemen, bij was de oplossing om mijn wachtwoord te wijzigen.
Deze blijkt dan van permissies opnieuw in te stellen.
Dank voor de tip echter werkt dit bij mij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caa5
Probleem is opgelost :D
Heb OS X opnieuw geinstaleerd en probleem doet zich niet meer voor.

Allemaal bedankt voor jullie tips!

Groet,
Cas
Pagina: 1