Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube
mkvtoolnix
Hiermee kan je exact zeggen op welke groottes het bestand gesplit moet worden.
bv een 6GB MKV splitten in 2x 3GB.
Ik doe namelijk exact hetzelfde om exact dezelfde reden op m'n USB sticks.
Hiermee kan je exact zeggen op welke groottes het bestand gesplit moet worden.
bv een 6GB MKV splitten in 2x 3GB.
Ik doe namelijk exact hetzelfde om exact dezelfde reden op m'n USB sticks.
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Haali media splitter ( kom ik niet uit)
MKV Toolnix (split de audio en video)
GoTSent gaat naar Avchd
Video cutter
Multi Avchd
etc. (ik weet het echt niet meer)
Het moet echt iets simpels zijn zonder toeters en bellen en opties en zoiets heb ik nog niet gevonden.
GoTSent gaat naar Avchd
Video cutter
Multi Avchd
Het moet echt iets simpels zijn zonder toeters en bellen en opties en zoiets heb ik nog niet gevonden.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=150457
Deze is goed en gebruik ik zelf ook . Is een CLI voor mkvmerge (als je geen ondertitels nodig hebt is mkvmerge dus wat je zoekt)
Deze is goed en gebruik ik zelf ook . Is een CLI voor mkvmerge (als je geen ondertitels nodig hebt is mkvmerge dus wat je zoekt)
Tsja, ten eerste: waarom nog Fat32? Ten tweede: wat voor MKV? MKV is een containerformaat, waar van alles in kan zitten, tot de meest gare CODEC aan toe. Is het een gangbare videocodec (zoals h.264, AVCHD of Xvid), met een gangbare Audio CODEC, dan is het knippen in 2 stukken redelijk te doen met elke willekeurige video software, en kun je het geheel makkelijk weer in een MKV of AVI container proppen, zonder kwaliteitsverlies. Heb je echter ook ondertiteling er in, dan wordt het wat moeilijker om die ondertiteling ook synchroon te houden.
Idealer zet je die harddisk in NTFS (wat het meeste wel kan lezen), EXT3, of EXFAT.
Als je het nog makkelijker wilt: zet je film in een multi-part RAR, en speel vanaf die RAR. Ik weet niet wat voor mediacenter je gebruikt, maar veel (waaronder XBMC) ondersteunen het rechtstreeks afspelen vanuit RAR bestanden. Gek overigens dat open source formaten als 7z dan weer niet ondersteund worden.
Idealer zet je die harddisk in NTFS (wat het meeste wel kan lezen), EXT3, of EXFAT.
Als je het nog makkelijker wilt: zet je film in een multi-part RAR, en speel vanaf die RAR. Ik weet niet wat voor mediacenter je gebruikt, maar veel (waaronder XBMC) ondersteunen het rechtstreeks afspelen vanuit RAR bestanden. Gek overigens dat open source formaten als 7z dan weer niet ondersteund worden.
Komaan zeg! Je hoeft 3 keer te klikken in MKVtoolnix en klaar is kees!Jonez schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:25:
Haali media splitter ( kom ik niet uit)
GoTSent gaat naar Avchd
Video cutter
Multi Avchd
Eenvoudiger kan niet.

• installeer mkvtoolnix
• start mkvmergeGUI
• voeg je MKV bestand toe
• klik op tabblad 'Global'
• vink 'Enable splitting' aan
• kies de gewenste split-grootte
• klik op 'Start muxing'
• klaar
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Houd het er maar op dat het home cinema enkel FAT / FAT16 of FAT32 pakt.Umbrah schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:33:
Tsja, ten eerste: waarom nog Fat32? Ten tweede: wat voor MKV? MKV is een containerformaat, waar van alles in kan zitten, tot de meest gare CODEC aan toe. Is het een gangbare videocodec (zoals h.264, AVCHD of Xvid), met een gangbare Audio CODEC, dan is het knippen in 2 stukken redelijk te doen met elke willekeurige video software, en kun je het geheel makkelijk weer in een MKV of AVI container proppen, zonder kwaliteitsverlies. Heb je echter ook ondertiteling er in, dan wordt het wat moeilijker om die ondertiteling ook synchroon te houden.
Bedankt!Neobahamuth schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:34:
[...]
Komaan zeg! Je hoeft 3 keer te klikken in MKVtoolnix en klaar is kees!
Eenvoudiger kan niet.
[afbeelding]
• installeer mkvtoolnix
• start mkvmergeGUI
• voeg je MKV bestand toe
• klik op tabblad 'Global'
• vink 'Enable splitting' aan
• kies de gewenste split-grootte
• klik op 'Start muxing'
• klaar
Ik heb daar totaal overheen gekeken, simpeler kan haast niet
Verwijderd
Ik heb geprobeerd een .mkv te splitsen. Ik heb met de after timecodes optie gedaan. Dit is allemaal goed gegaan echter heb ik geen audio meer. Zowel bij de gesplitste files als bij het origineel. Ik heb gedaan zoals in dit topic is beschreven maar ik snap niet wat ik fout doe.
Pagina: 1