Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mozilla Thunderbird + MacBook + iPhone > IMAP instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 15:52
Hallo,

Ik heb een vreemd (cosmetisch) probleempje. Ik gebruik Mozilla Thunderbird op mijn Windows 7 bak, Mail op mijn MacBook Pro en een iPhone.

Alle mappen staan op de (IMAP) server 'goed' ingesteld, dus; inkomend staat keurig in alle inboxmappen, uitgaand in de uitgaandmappen, verstuurd in verstuurd, etc... etc...

Echter op een één of ander manier maakt Thunderbird een extra map "Postvak In" aan met een Submap "Deleted Messages" en deze krijg ik niet weg. Als ik inlog op de server, kan ik dit wel weghalen, maar zodra ik Thunderbird weer opstart en bijv. een mail verstuur of verwijder, word die map weer aangemaakt.
Daarbij moet wel gezegd worden dat Thunderbird verder GEEN content hierin plaatst!

Weet iemand een oplossing?

THNX

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 15:52
Reageer ff op mijn eigen bericht, het is opgelost d.m.v. Windows Live Mail...pfff....wat een...ach laat maar

Voor diegene die hetzelfde "probleem" ondervinden: http://www.zenid.net/windows7.html

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de duidelijkheid (voor mensen die later hetzelfde willen vragen): je hebt het dus niet opgelost in Thunderbird, maar hebt ipv Tb nu Windows live mail draaien? Of heb je op een of andere manier eenmalig de mappen verwijderd? Ik neem aan dat eerste
offtopic:
Dan snap ik je pfff niet, maar dat terzijde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:30:
Even voor de duidelijkheid (voor mensen die later hetzelfde willen vragen): je hebt het dus niet opgelost in Thunderbird, maar hebt ipv Tb nu Windows live mail draaien? Of heb je op een of andere manier eenmalig de mappen verwijderd? Ik neem aan dat eerste
offtopic:
Dan snap ik je pfff niet, maar dat terzijde.
het eerste idd,de pfff is omdat hij liever bij thunderbird was gebleven.

@TS: over welke subversie van thunderbird 3 hebben we het hier? laatste updates geïnstalleerd? misschien kan je eens een nightly proberen, waaraan een reeks imapverbeteringen zijn aangebracht.
iig. zou het bij dergelijke mappen mogelijk in te stellen of ze enkel lokaal moeten zijn of ook op de server, dat ga ik eens verder nakijken