[CSS] website met frames maken

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

voor een schoolopdracht moet ik een website maken met frames, of eentje die hetzelfde doet.
ik heb redelijk goede html kennis, en weet dat frames verleden tijd zijn en ook zeker niet goed voor bookmarks en zoekmachines.
na een beetje research kwam ik er op uit dat CSS de oplossing zou gaan worden voor mijn frame probleem.
dus hier komt mijn vraag: hoe maak ik een website met 3 frames(horizontaal opgedeeld) met CSS? als jullie makkelijke(liefst NL) tutorials hebben voor hoe ik dit doe, zou het fijn zijn. of als iemand hier een code heeft of een goeie uitleg zou ik het ook erg waarderen.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
php include gebruiken ipv frames?

ik zie het pluspunt van css niet in een website met frames

[ Voor 0% gewijzigd door Lourini op 15-02-2010 16:36 . Reden: typo ]

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Lourini schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:35:
php include gebruiken ipv frames?

ik zie het pluspunt van css niet in een website met frames
Een van de weinige voordelen van frames is dat je een stuk afzonderlijk kan scrollen. Bij marktplaats kan ik bijv de categorieënlijst los bekijken zonder dat het contentgedeelte ook omlaag gaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef een div een vaste positie, dan kun je dat als 'frame' hanteren (terwijl het dus geen frame is, maar gewoon een element met een vaste plek en vaste afmetingen op je pagina).
als je zoekt op 'CSS positioning' kun je bakken met tutorials vinden die precies doen wat je wil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:37:
Geef een div een vaste positie, dan kun je dat als 'frame' hanteren (terwijl het dus geen frame is, maar gewoon een element met een vaste plek en vaste afmetingen op je pagina).
als je zoekt op 'CSS positioning' kun je bakken met tutorials vinden die precies doen wat je wil :).
ok dan ga ik daar maar naar zoeken :9 thx mensen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Schoolopdrachten moet je echt zelf maken. In het geval dat je er niet uitkomt kan je naar je leraar toe stappen, daar betaal je immers schoolgeld voor. Hier vragen om code is een scriptrequest en daar houden we niet van. Dit topic gaat dan ook dicht.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.