Microsoft kondigt Windows Mobile 7 aan

Pagina: 1
Acties:

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 14:05
In nieuws: Microsoft kondigt Windows Mobile 7 aan

De interface van Wndows Mobile 7, dat gedoopt is tot Windows 7 Phone Series, is sterk geïnspireerd op die van de Zune HD.

Het nieuwe OS krijgt als naam Windows Phone 7 Series mee, zo maakte Ballmer bekend.

Is het nu WP7S of W7PS? Zoals het nu staat is het verwarrend, zeker omdat de titel over Windows Mobile 7 rept.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
In de titel zou Mobile vervangen moeten worden door Phone en dan moet het kloppen :)

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ja, en dan nog in de juiste volgorde aub. En gebruik dan ook verder geen Windows "Mobile" en WM7 in de tekst...

[ Voor 3% gewijzigd door Melkie op 15-02-2010 19:56 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Tikfoutje even gefixt :) En het is geen excuus, maar tikken met drie apparaten op schoot, terwijl de internetverbinding net 4Kbps haalt oid, is niet echt ideaal ;)

Het probleem met de naamgeving is dat iedereen op T.net al sinds 2002 gewend is aan de naam Windows Mobile: dat Microsoft dat ineens omgooit, moeten ze vooral zelf weten. Maar ik wil ook dat het herkenbaar blijft voor iedereen waar het over gaat, vandaar dat het hier en daar nog Windows Mobile 7 genoemd wordt en zal worden :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
arnoudwokke schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:02:
Tikfoutje even gefixt :) En het is geen excuus, maar tikken met drie apparaten op schoot, terwijl de internetverbinding net 4Kbps haalt oid, is niet echt ideaal ;)

Het probleem met de naamgeving is dat iedereen op T.net al sinds 2002 gewend is aan de naam Windows Mobile: dat Microsoft dat ineens omgooit, moeten ze vooral zelf weten. Maar ik wil ook dat het herkenbaar blijft voor iedereen waar het over gaat, vandaar dat het hier en daar nog Windows Mobile 7 genoemd wordt en zal worden :)
Maar ze kondigen in principe niet Windows Mobile 7 aan, maar Windows Phone 7. Dan ben je toch een product aan het benoemen wat er niet is :?

Ik vind de nieuwsberichten zeer warrig worden. Zo wordt in onderstaand nieuwsbericht de 2 termen lukraak door elkaar gebruikt. Indien je de term Windows Phone 7 niet wilt gebruiken, gebruik dan nog een term als 'de opvolger van Windows Mobile 6'. Zoals de 2 termen nu worden gebruikt, is het gewoon verwarrend.

nieuws: 'Windows Mobile 7 kan oudere apps draaien'

[ Voor 23% gewijzigd door Robino op 16-02-2010 10:53 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Bij het bericht over de aankondiging heb ik alleen in de titel Windows Mobile 7 laten staan, omdat dit de naam is die iedereen verwachtte. Vanaf nu zullen we het gewoon Windows Phone 7 noemen: ik heb dat tweede nieuwsje dan ook aangepast.
Pagina: 1