Toon posts:

Wat is de beste Mobo voor 1 GHZ PIII?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS Moederbord Socket 370 met een VIA chipset: P6BAT-A+. Ik heb altijd ECS moederborden gehad nooit problemen ermee met die VIA chipset ook niet. Ik ben van plan om nu een nieuwer moedel te kopen de P6VAA. Dit is de nieuwste ECS moederbord met VIA chipset. IK knal er dan ook gelijk een Pentium III 1GHZ in.

Mijn vraag is nu zijn er betere moederborden zoals van andere harware fabrikanten, of zal ik een INTEL chipset nemen bijvoorbeeld de P6IPA van ECS met Intel 815EP chipset.

De reden dat ik viamoederborden neem is omdat ze vaak drivers updaten en makkelijke download sites hebben, voor die VIA 4 in 1 drivers zodat alles lekker draait. Bij mij draait alles stabiel nooit vastlopers. Maar als ik nu een Intel chipset neem mag ik weer helemaal opnieuw beginnen met het systeem stabiliseren want Intel draait niet op VIA drivers enzo toch?

Noem maar een paar goede moederborden qua prijs en kwaliteit zodat ik een beetje kan uitzoeken wat ik dan neem.

Hebben jullie wat advies bedankt.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ECS? It doesn't ring a bell......

Verwijderd

Topicstarter
ECS betekent Elitegroep Computer Systems. Hun website is http://www.ecs.com.tw mischien heb je daar wat aan. Ik werk zelf in een computerzaak en daar verkopen we alleen ECS moederborden.

Dit is hun logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/image/ecslogo.gif

De P6VAA

Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/product/graphics/p-p6vaa.jpg

De P6IPA

Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/product/graphics/p-p6ipa.jpg

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Asus cusl.2 is een heel goede mobo voor een Intel 1GHZ PIII.

Verwijderd

Ik heb ook een P3 800 EB op een CUSL2 draaien.... perfect bordje... MEGA STABIEL

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb vandaag een MSI i815E Pro met een PIII 1000 besteld

Afbeeldingslocatie: http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/pic/815EPpro.jpg

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Op woensdag 07 maart 2001 21:32 schreef biobak het volgende:
Ik heb vandaag een MSI i815E Pro met een PIII 1000 besteld
:) Heb vandaag ook net een PIII 1000 en een MSI i815E Pro besteld. Was voor het setje 1114 piek kwijt :) :) :). Kan bijna niet wachten!

Het MSI-bordje is volgens mij een heeeeeel fijn plankje.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kiezen jullie allemaal voor een Intel chipset inplaats voor een VIA chipset? En waar kan ik de website van MSI vinden?

Ik weet nog dat ik net me pc had en ik telkens blauwe schermen kreeg met het spelen van games. Heel weinig games deden het. Nieuwste Nvidia drivers hielpen voor sommige games maar toch draaide niets soepel. Tot ik achter de VIA 4 in 1 drivers >:) kwam met toeval, ik dacht installeer maar dat spul wat op de moederbord cd staat. En sindsdien nooit meer blauwe schermen en vastlopers, dit komt vooral door die VIA AGP driver.

Daarom durf ik die INTEL chipset niet aan ben ik bang dat ik weer dat soort problemen krijg maar deze keer kan je dus geen VIA 4 in 1 gebruiken want dat is een INTEL chipset.

En trouwens wat is de nieuwste INTEL chipset en hoogste of beste. Want ik zie nu overal de 815EP als nieuw staan maar ik weet dat de 820 al een tijdje betstaat dus dat is een hoger nummer betekent dat ook meer opties en beter enzo?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

Op donderdag 08 maart 2001 07:07 schreef RedAlert80 het volgende:
Waarom kiezen jullie allemaal voor een Intel chipset inplaats voor een VIA chipset? En waar kan ik de website van MSI vinden?
http://www.msi.com.tw/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
www.msi-computer.nl is dichterbij. En ik kies voor een Intel chipset omdat ik een Intel processor heb gekocht (duh).
En trouwens wat is de nieuwste INTEL chipset en hoogste of beste. Want ik zie nu overal de 815EP als nieuw staan maar ik weet dat de 820 al een tijdje betstaat dus dat is een hoger nummer betekent dat ook meer opties en beter enzo?
i820 is een ander type. Moet je duur rambus bij kopen.
i815: i815 chipset met 2x USB en ATA66 max en 512 Mb aan geheugen max
i815E: i815 chipset met 4x USB en ATA100 max en 512 Mb aan geheugen max
i815EP: i815 chipset, geen onboard video, 4x USB, ATA100 en 1024 Mb aan geheugen max

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb een P3 667@850 draaien in een CUSL2. Mega stabiel en makkelijk over te clocken

Verwijderd

Ja is die CUSL2-C echt zoon goeie plank? Ik heb namelijk nog een BX bord en ik wil dus ook een andere, maar ik weet niet welke ik zal namen. Deze 3 heb ik in gedachten.

- Asus CUSL2-C
- Abit SA6R
- die MSI hierboven genoemt.

Ik heb wel ergens gehoort of gezien dat de voltages van die nieuwe borden maar tot 1.85 V gaan klopt dit?

Bedankt.

Greetz

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

forza CUSL-2.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

cusl2 without a doubt

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Zijn er ook moederborden met RAID voor een socket370 P3 1ghz? Ik ken alleen de Abit BX 133-RAID.

Verwijderd

Ja de Abit SA6R die heeft ook RAID.

Greetz

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik had eerst een ander mobotje, een cuv4x, deze is echt duidelijk sneller. Superstabiel en werkt goed, neem alleen wel de cusl2-C(!)
niet zonder c dan zit je met onboard shit, en minder usb, en berperkter ondersteund geheugen.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 11:02 schreef dutchrups het volgende:
Ik had eerst een ander mobotje, een cuv4x, deze is echt duidelijk sneller. Superstabiel en werkt goed, neem alleen wel de cusl2-C(!)
niet zonder c dan zit je met onboard shit, en minder usb, en berperkter ondersteund geheugen.
Tot hoeveel volt kan het bord maximaal?

Greetz

Verwijderd

mmm... ik zie hier een aantal keer het MSI bordje voor komen. MSI is wel een stabiel bord, maar ze zijn niet snel. Performance op een ASUS bordje ligt een stukkie hoger.

Dit bord moet je nemen: Asus CUSL2

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Op donderdag 08 maart 2001 10:57 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ja de Abit SA6R die heeft ook RAID.

Greetz
Thx ziet er wel goed uit.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op woensdag 07 maart 2001 18:40 schreef RedAlert80 het volgende:
ECS betekent Elitegroep Computer Systems. Hun website is http://www.ecs.com.tw mischien heb je daar wat aan. Ik werk zelf in een computerzaak en daar verkopen we alleen ECS moederborden.

Dit is hun logo:

[afbeelding]

De P6VAA

[afbeelding]

De P6IPA

[afbeelding]
Als je voor 1 van deze borden gaat neem dan dat bord met de intel chipset, want dat gezeik met die VIA chipsets is dus helemaal :r .
Pagina: 1