Koppelen, Blu-ray, LCD-TV en versterker via optische kabel

Pagina: 1
Acties:

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:30
Hoi allemaal,

Ben net nieuw op dit forum maar heb al een hoop leuke dingen gezien. Ik zit met een brandende vraag maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Ik heb net een LCD-TV gekocht Sony KDL-37W5710 en wil hierbij ook een Blu-Ray-speler kopen (hoogstwaarschijnlijk de LG-BD370). Tevens heb ik een Pioneer 5.1 versterker van een paar jaar oud met Dloby digital en DTS.

Ik wil het geluid van de TV en de BR-speler via mijn versterker laten lopen dmv een optisch kabel. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb Ziggo en maak gebruik van een CI-module.

Mijn versterker heeft alleen analoge aansluitingen en maar 1 optisch ingang, de TV en BR hebben beide HDMI en optisch. Kan dus niet de BR-speler en de LCD op een aparte optische ingang aansluiten.

Kan ik mijn versterker aan de LG BR-speler koppelen en kan deze dan weer het geluid door laten geven naar mijn TV via HDMI?
Of moet ik de optisch uitgang in mijn TV gebruiken naar mijn versterker en dan de TV via HDMI met de BR-speler verbinden?

Ben net nieuw in het land van HDMI en Blu-ray dus weet nog niet helemaal hoe het zit maar werd uit de handleidingen van de TV en BR-speler niks wijzer.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Je zou eerst kunnen testen wat de Sony KDL-37W5710 output via de optische uitgang. Als de tv gewoon Dolby Digital en DTS door stuurt is er niets aan de hand en kan je gewoon de Blu-ray speler met de tv linken via HDMI en dan de tv weer met optisch naar de Pioneer versterker. In de specificaties staat namelijk dat de tv beschikt over 5.1 output. Alleen staat er niet bij welke formaten worden ondersteunt. Dus de kans bestaat dat de tv bijvoorbeeld geen DTS door geeft. Mocht dat zo zijn zou de voorkeur zijn om de Blu-ray speler optisch met de Pioneer te verbinden. Dit zodat je dan gewoon DTS en Dolby Digital kan ontvangen.

Ik weet niet wat Ziggo door stuurt al audio, maar als dat maximaal 2.0 is kan je ook de analoge uitgangen van de tv gebruiken om daarmee de receiver aan te sluiten. Want digitaal of analoog 2.0 maakt niet zo heel veel uit.

Andere optie zou zijn om een optische switch te kopen. Hiermee kan je meerdere apparaten aansluiten op slechts één optische ingang.

Mogelijkheden genoeg dus :)

Edit:
Even de manual van de tv er op nageslagen en de tv kan alleen Dolby Digital uitvoeren en geen DTS. Dus het is dan handiger om de Blu-ray speler sowieso met optische kabel naar de Pioneer te verbinden om zo DTS én Dolby Digital te hebben.

Hoe je dan het geluid aan sluit van de tv naar de Pioneer ligt dus aan wat Ziggo doet. Is het maximaal 2.0 dan kan het gewoon met de analoge uitgangen. Maar doet Ziggo ook 5.1 dan wordt het toch een switch.

Edit 2:
Heeft de Pioneer overigens geen digitale coax ingang? Want dan zou je nog kunnen converteren van optisch naar digitale coax. Alleen optisch is namelijk wel erg mager voor een receiver...

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 16:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.