Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Beste medetweakers,

Probleem

ik draai sinds vorig jaar april Windows 7 build 7068 op mijn pc, deze heb ik onlangs upgradet naar een gekochte versie van Ultimate (7600 dus). Afgelopen week heb ik weer Oblivion geinstalleerd (was het zat maar ik moet gewoon een aantal armor / weapon mods loaden voor uren nieuw plezier \o/) maar nu wil het spel met geen mogelijkheid starten. Alle andere spellen op mijn pc lopen perfect, pc is ook gewoon stabiel.

Wat gebeurt er dan?
Ik zie, al dan niet in een window of fullscreen, a.d.h.v. de verschillende instellingen die ik geprobeerd heb, ongeveer 0.2-0.5 seconden het beginfilmpje van Bethesda, waarna het geluid en beeld stopt, en ik een standaard Windows 7-berichtje krijg:

Afbeeldingslocatie: http://exhost.nl/etc/tweakers.net/oblivion_has_stopped_working.png

Wat ik al geprobeerd heb:
• nieuwe ATi-drivers geinstalleerd, ook met Crap Cleaner tussendoor
• spel paar keer geherinstalleerd
• mods weggegooid, spel opnieuw geïnstalleerd, vanilla gestart dus
• pagefile uitgezet, waar dingen kunne blijven hangen in Windows
• pc teruggeklokt
• lopende processen gekilled tot ik de bare minimum overhield
• Compatibiliteitsmodus, run as admin
• dualscreen geeft problemen volgens Google dus 2e scherm uitgezet
• UAC uitgezet, maar dat had ik ooit al eerder gedaan. Iig gooit UAC geen roet in het eten.

Ik heb gewoon geen zin om mijn pc te moeten formatteren om het spel te kunnen spelen... Wss werkt alles daarna gewoon in 1 keer prima, zoals ik al vaker met Windows meegemaakt heb.

Specs:

C2D 4500mhz
ATi 4890
4GB DDR 500mhz

[ Voor 21% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-02-2010 16:25 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 13:23
Kom genoeg tegen op Google, http://www.sevenforums.co...h-startup.html#post343262

Maar wat bedoel je met start niet op. Krijg je een foutmelding? Staat er iets in eventviewer?
UAC al eens uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je hebt ergens bij een mod wat texture files geinstalleerd die corrupt danwel incompatible zijn, waardoor Oblivion crasht bij het laden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem betreft een kickje naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MueR schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:02:
Je hebt ergens bij een mod wat texture files geinstalleerd die corrupt danwel incompatible zijn, waardoor Oblivion crasht bij het laden.
Heb al vanilla reinstall gedaan, door de map program files\Bethesda weg te gooien tussen een reinstall door, stond ook in het lijstje ;)
mhoogendam schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:31:
Kom genoeg tegen op Google, http://www.sevenforums.co...h-startup.html#post343262

Maar wat bedoel je met start niet op. Krijg je een foutmelding? Staat er iets in eventviewer?
UAC al eens uitgezet?
Had al gezocht op Google, 2e beeldscherm al uitgezet, check de updatete startpost :) Er miste idd nog wat info. UAC had ik ooit al uitgezet, zag ik.
Mijn excuses, ik moet weer even inkomen :X

/edit

De event viewer zegt error code 0xc0000005, als je daar op zoekt op google krijg je een stapel hardwareproblemen waar je niet goed van wordt, maar mijn bak is belachelijk stabiel, dus dat kan het echt niet zijn... (Windows geen problemen, FC2 geen problemen, CSS geen problemen, Saboteur geen problemen, enzovoort)

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-02-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Maargoed, geen oplossing dus, ik formatteer dan wel :X
Had ook alles al geprobeerd wat maar mogelijk is dus had ook niet echt verwacht hier nog een oplossing te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Beetje laat om nog te reageren, maar het heeft niet geholpen, ook de bijdragen die je geleverd hebt via PM hebben het niet kunnen oplossen. Toch bedankt voor je inzet, ook van de anderen! Ik formatteer wel als ik geen ander spel meer heb dat me kan boeien, maar voorlopig ben ik verknocht aan CoD4 \p/

Pagina: 1