Toon posts:

Internet sites werken vaak niet maar kan ze wel pingen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met een 'groot' probleem.
Ik kan namelijk een groot deel van de tijd sommige sites niet benaderen. Als ik dan via Internet Explorer een site
wil benaderen dan doet hij het meestal de eerste keer wel dan kan ik ong. 2-3x refreshen en vervolgens kan ik die
website niet meer benaderen voor een xx aantal minuten. Soms is dit na 10minuten tot ik weer 2-3x kan refreshen en
soms kan ik hem na een aantal uur weer benaderen. Ik krijg dan de melding dat hij de pagina niet kan bereiken.

Maar als ik vervolgens het ip-adres van die site ping dan krijg ik gewoon antwoord.
Ik heb dit probleem voornamelijk bij adult tube video sites. En ik heb een eigen site hiervan gemaakt en dus
kan ik heel moeilijk aanpassingen maken omdat die site 9 van de 10 niet te bereiken is vanaf mijn pc.
Ik heb zo'n soort probleem ook met bv. ebay. Hier worden dan af en toe niet de plaatjes geladen en soms weer wel.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals;
- geprobeerd met een andere netwerkkaart -> niet geholpen
- geprobeerd op een andere computer in het netwerk -> ook hier hetzelfde probleem
- geprobeerd onder meerdere os'sen -> xp, vista en 7 hebben het probleem.
- geprobeerd met verschillende browsers -> Chrome, Safari, IE en FF hebben het allemaal.

Maar het grappige is ik had dit probleem al een tijdje en in het begin had ik nog adsl van Kpn (Planet) toen ben ik
overgestapt naar adsl van Alice en toen ik het standaard alice modem gebruikte met mijn oude modem als switch erachter
werkte alles perfect. En nu heb ik er weer een andere modem/router achterhangen (zodat ik maar 1 kastje nodig hebt) en
nu heb ik het probleem weer. Ik heb het tevens geprobeerd met mijn oude en nieuwe router/modem. Bij allebei heb ik het probleem.
De firmware's van mijn 2 eigen modems heb ik ook al geupdate en getest met verschillende versie's maar ook dat mocht niet baten.

Vervolgens ben ik even gaan googlen of dit probleem al vaker voorkwam en ik kwam zoiets tegen met ebay dat die niet goed geladen
werd en dat het kwam doordat je Virtumonde-virus op je pc hebt. Nu kon je dit verwijderen met Spybot Search & Destroy.
Dit geprobeerd maar Spybot had niets gevonden en ik heb HitmanPro getest maar ook dit programma had niets gevonden.

Kortom ik weet het even niet meer heeft iemand nog goede suggesties om dit probleem op te lossen?
En kan het te maken hebben met een modem? Want als ik de standaard modem van Alice gebruik met een aparte switch werkt alles
prima en wanneer ik mijn eigen modem gebruik heb ik dit probleem. Terwijl ik in mijn modem gewoon alles standaard heb staan
en alle andere internet dingen werken gewoon perfect en ik kan mijn site gewoon pingen terwijl hij in IE niet beschikbaar is.

Ik wil eigenlijk niet terug naar de standaard alice modem omdat ik dan 2 kastjes moet gebruiken en ik wil er maar 1 gebruiken.