Beste Tweakers,
Ik heb een probleem.
Sinds kort is er bij een klant van ons een nieuwe domeincontroller geplaatst die ook functioneerd als DHCP server. Het ip-schema is vernieuwd en er is een nieuw domein gemaakt. Hij werd vervangen vanwege ouderdom.
Er wordt in een ander gebouw op zo meter of 30 gewerkt met 4 a 5 notebooks.
Ze hebben daar altijd draadloos gewerkt. De apparatuur die gebruikt wordt om met de andere lokatie te verbinden is een Cisco 1200 Access Point en 2x een Cisco AERONET 1300 bridge. Sinds de nieuwe server is neergezet krijgen de laptops geen ip-address van de DHCP server meer. De Cisco apparatuur is meegenomen in het nieuwe ipschema. Deze zijn met een statisch ip via de web-gui ingesteld.
Modus en IP-Schema:
Cisco AERONET 1300 bridge #1: Root
Cisco AERONET 1300 bridge #2: Non-ROOT
Cisco 1200 Access Point mode: Access point Root.
DC: 192.168.36.1
Cisco Bridge1: 192.168.36.31
Cisco Bridge2: 192.168.36.32
Cisco AP: 192.168.36.30

De 2 bridges hebben Association met elkaar de Access point niet.
Er kan vanaf de Access point gepinged worden naar de 2 bridges en naar de DC/DHCP server. En uiteraard vanaf de bridges ook naar de Access point, naar elkaar en naar de DC/DHCP server. Dit heb ik getest via Telnet. Waarom krijgt de Access point geen adjacencies? Heeft dit er mee te maken dat de laptops geen ip-address meer krijgen van de DHCP server? Het is ooit neergezet door een oud-medewerker die geen documentatie achter gelaten heeft. Deze meneer had kennis van Cisco, iets wat wij eigenlijk binnen het bedrijf niet toepassen.
Wat ik tot nu toe getest heb:
Mvg en bij voorbaat dank voor het meedenken.
Maikel
Ik heb een probleem.
Sinds kort is er bij een klant van ons een nieuwe domeincontroller geplaatst die ook functioneerd als DHCP server. Het ip-schema is vernieuwd en er is een nieuw domein gemaakt. Hij werd vervangen vanwege ouderdom.
Er wordt in een ander gebouw op zo meter of 30 gewerkt met 4 a 5 notebooks.
Ze hebben daar altijd draadloos gewerkt. De apparatuur die gebruikt wordt om met de andere lokatie te verbinden is een Cisco 1200 Access Point en 2x een Cisco AERONET 1300 bridge. Sinds de nieuwe server is neergezet krijgen de laptops geen ip-address van de DHCP server meer. De Cisco apparatuur is meegenomen in het nieuwe ipschema. Deze zijn met een statisch ip via de web-gui ingesteld.
Modus en IP-Schema:
Cisco AERONET 1300 bridge #1: Root
Cisco AERONET 1300 bridge #2: Non-ROOT
Cisco 1200 Access Point mode: Access point Root.
DC: 192.168.36.1
Cisco Bridge1: 192.168.36.31
Cisco Bridge2: 192.168.36.32
Cisco AP: 192.168.36.30

De 2 bridges hebben Association met elkaar de Access point niet.
Er kan vanaf de Access point gepinged worden naar de 2 bridges en naar de DC/DHCP server. En uiteraard vanaf de bridges ook naar de Access point, naar elkaar en naar de DC/DHCP server. Dit heb ik getest via Telnet. Waarom krijgt de Access point geen adjacencies? Heeft dit er mee te maken dat de laptops geen ip-address meer krijgen van de DHCP server? Het is ooit neergezet door een oud-medewerker die geen documentatie achter gelaten heeft. Deze meneer had kennis van Cisco, iets wat wij eigenlijk binnen het bedrijf niet toepassen.
Wat ik tot nu toe getest heb:
- Pingen naar de DC vanaf de bridges en de AP, en naar elkaar toe pingen.
- DHCP helper address toegevoegd op de Access point dit werkte niet.
- Gezocht in config files of daar misschien iets qua ipschema verkeerd zou kunnen staan. Geen problemen geconstateerd.
Mvg en bij voorbaat dank voor het meedenken.
Maikel