Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
He,

Ik wil mijn processor upgrade ivm met de snelehid.
Ik ben nu in het bezit van een gigsbyte GA-MA78GM-S2H mobo.
Op de site van gigabyte staat dat een phenom x4 945 er op kan, alleen dit is volgens mij een am3 proc ipv am2.

Kan iemand zeggen welke proccesor er het beste in kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
AM3 is backward compatibel met socket AM2(+). Als je dus een 945 koopt zal die gewoon werken. Let er wel op dat je BIOS up to date is. Afhankelijk van de revisie heb je BIOS versie F8 of F11 nodig.

De 945 is dan ook de beste processor die je erin kan doen. Achter de 955 staat N/A dus dan denk ik dat die niet werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door Stefanovic45 op 15-02-2010 14:24 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
Ik hoop dan ook dat ik eindelijk full hd kan streamen naar mijn ps3 zonder haperingen. Nu pakt hij alleen normale dvd's goed en heel af en toe een full hd. Daarnaast zal het bewerken van foto's dan ook beter en sneller gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Full HD moet zo ook al wel kunnen. Maak je wel gebruik van de hardwarematige versnelling die de 780G chipset je kan bieden?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ligt het full HD streamen niet aan je netwerkverbinding i.p.v. je systeem zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
Het zou aan het netwerk kunnen liggen, daar heb ik wel eens mijn twijfels over gehad, Is er een manier om dit te (makkelijk) te testen?

Hoe kun je kijken/ vaststellen of de hardware maige versnelling aanstaat bij het streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om full HD te streamen naar je PS3 heb je maar iets van 5MB/sec nodig dus iets van 40Mbit, die 780G chipset(hardware decoding) doet helemaal niets in het geval van streamen naar je PS3, immers hij levert alleen maar ruwe data aan je PS3, je PS3 doet de decoding zelf. Dus lijkt me iets van een netwerk probleem en een snellere proc gaat je daarbij niet helpen, of je moet heftige andere zaken doen op je PC tijdens het streamen naar je PS3 waardoor je processor overbelast is.
Dus kijk naar je netwerk load en je proc load in the taskmanager tijdens streamen, als je proc op 100% staat tijdens streamen kijk welk process all die cycles opslurpt (alleen streamen kan nooit zo'n load veroorzaken), als je network load boven de maximale grens komt zelfde verhaal (HD streaming (Blu Ray etc) naar 1 PC kan maximaal maar iets van 40Mbit aan netwerk load veroorzaken).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
Mijn procesor staat tijdens het streamen op 60%, dus dat valt wel mee. Het moet dan toch aan het netwerk liggen. Alleen de snelheid testen is nog niet gelukt van de ps3, ik zal morgen maar eens een computer op die aansluiting aansluiten en dan eens kijken wat voor snelheid hij weergeeft.

Het verhaal van de chipset snapte ik al niet niet. Op mijn computer draait een full hd wel normaal ook de 20 gig uitvoeringen.

Geeft de test van de ps3 van upload en download een goed idee of het netwerk goed is?

Verwijderd

nimie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:14:
Mijn procesor staat tijdens het streamen op 60%, dus dat valt wel mee. Het moet dan toch aan het netwerk liggen. Alleen de snelheid testen is nog niet gelukt van de ps3, ik zal morgen maar eens een computer op die aansluiting aansluiten en dan eens kijken wat voor snelheid hij weergeeft.

Het verhaal van de chipset snapte ik al niet niet. Op mijn computer draait een full hd wel normaal ook de 20 gig uitvoeringen.

Geeft de test van de ps3 van upload en download een goed idee of het netwerk goed is?
Wat is je netwerkload tijdens streamen? , vind overigens 60% CPU load wel veel voor een beetje data streamen naar je PS3. Kun je in je taskmanager zien welk process die 60% veroorzaakt?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan zijn dat dat 60% is van de AMD X2 4800+ in zijn CnQ modus, dan is dergelijke load niet zo vreemd.
Toen ik hier mijn Athlon II 245 aan het testen was deed hij tijdens HD playback op de PC zelf ook iets van 60 a 70% CPU, maar dat was wel in de laagste stand (800MHz volgens mij).
Zet er dus ook iets als CPU-Z naast om te kijken of de CPU zichzelf in de laagste P-state houdt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 18-02-2010 12:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan zo ff niet op de goede term komen. PIO mode, dat was het
Maar misschien is zijn HD op de "verkeerde modus" PIO gekomen.
Dat heeft als gevolg dat je opeens nog maar enkele MB/s doorvoer hebt met een enorm hoge proccesorgebruik.

Daarnaast is het me even niet duidelijk hoe je films naar je ps3 streamt.
Is dat niet meer dan het sharen van een MKV bestand, of moet je pc het on the fly converteren naar iets anders ?

[ Voor 35% gewijzigd door heuveltje op 24-02-2010 12:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
PlaystationMediaServer ff checken!
Pagina: 1