Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 12:52
Ik ben bezig met te kijken welke linux RDP client volledig compatible is met RDP 6.0 +. De reden waarom dit specifiek 6.0+ moet zijn is vanwege dat we met meerdere terminal servers 2008R2 via een session broker moeten verbinden.
De sessionbroker zorgt voor het balanceren van de servers, waardoor deze de client doorstuurt naar een andere server mocht die minder druk zijn. Ik heb het geprobeerd met rdesktop en met KRDP maar de KRDP verbreekt de verbinding zodra deze naar de andere server wordt doorgestuurd, en de rdesktop vraagt opnieuw om login gegevens.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.

Ik moet het uiteindelijk op een thinclient instaleren, mocht iemand daar ook nog tips voor hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Wat heb je zelf al gezocht/geprobeerd? Je zegt nu wel 2 clients geprobeerd te hebben, maar als ik 30 seconden google lijkt het een vrij voorkomend probleem te zijn:

http://www.linuxquestions...-microsoft-rdp-v6-747651/
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=668425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 12:52
Het probleem is dat dit gaat om linux thinclients waar ik geen Windows Eembedded of Windwos CE op kan zetten en waarbij ik alsnog moet verbinden naar de sessionbroker zonder dat er meerdere keren word aangemeld erop.

Ik heb deze topics al gezien en ben ook bezig met andere manieren van zoeken (IRC help etc). Zeker omdat dit protocol nu toch al een aantal jaar oud is verwacht ik dat er minstens 1 client is die het aankan, maar ik heb tot op heden nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt een rdp 6.1 compatible versie van rdesktop te bestaan, alleen is deze blijkbaar niet openbaar gemaakt: http://social.technet.mic...33-4fc7-8978-927b7e7b1546

Misschien dat je contact kan opnemen met de persoon die dit ontwikkeld heeft.
Je kan ook zelf verder zoeken, misschien dat er meer oplossingen zijn. Ik heb ze in 10 minuten zoeken nog niet kunnen vinden maar ik kan me voorstellen dat er meer oplossingen zijn.

in deze thread geeft dezelfde persoon aan dat ze een client voor linux hebben. Je kan altijd proberen of die je verder kan helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Kan je Remote Desktop van Microsoft in Wine installeren? En werkt een NoMachine client misschien met versie 6.1?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
beetje het probleem met die linux clients en de sessionbroker. sessionbroker functionaliteit werkt alleen maar goed met de Windows rdp client :(

hoe ik het vaak 'oplos' is door niet de sessionbroker te gebruiken bij veel linux clients maar de NLB functionaliteit. zo kan ik tenminste 'loadbalancen' op basis van network load ipv user load. nadeel is wel dat ik niet reconnecten met bestaande RDP sessies..

een 3rd party loadbalancer als 2x (2x load balancer) kan dat dan wel weer, alleen is dat niet gratis

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1