Downloaden niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Vanochtend kom ik tot de zeer vervelende conclusie dat ik een probleem heb met het downloaden van bestanden:
  • Wanneer ik iets wil downloaden met IE7 gebeurd er niets. Ik kan wachten tot St Juttemus, maar er gebeurd niets.
  • In FireFox 3.6 heb ik exact hetzelfde probleem. De file wordt wel in de download list gezet, maar vervolgens gebeurd er niets meer.
  • Een LiveUpdate uitvoeren in Symantec Endpoint Protection geeft een foutmelding als gevolg van het niet kunnen downloaden van nieuwe definition files.
Mogelijke oorzaak: gisteren een MP4 to Avi converter gedownload van deze site. Programma geprobeerd, maar werkt niet zoals ik had verwacht dus ook weer verwijderd. Volgens mij heb ik sindsdien problemen, maar 100% zeker weet ik dit niet.

Nu wil ik graag SpyBot draaien om te zien of er iets van een Trojan actief is, maar voordat ik een scan kan uitvoeren moet ik eerst de nieuwste updates downloaden en guess what?! Ook dit werkt niet.

Mijn OS is Windows Vista SP1.

Iemand tips hoe nu verder, want ik word er aardig moedeloos van :(

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 07:50

fellware

Everything can be archieved!

Probeer het is in veilige modus?

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
ja, de buurman vragen of je ff wat anti-trojan spul mag downloaden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Barleone op 15-02-2010 13:21 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien terug naar een system restore point van voor je installatie?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan wel op internet, maar niet downloaden?
Zijn er geen wijzigingen gemaakt in je firewall, ik heb namelijk zo een zelfde probleem gehad met Kaspersky, te hoog ingesteld en dan laat die geen downloads toe, maar je kan wel de webpages downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Zoals bovenstaand:
Controleer je firewall, kan te hoog staan
Even bij de buren op de koffie en ondertussen een aantal programma's downloaden :P (Let wel, sommige virusscanners -moeten- gedownload worden vanaf hun installatie pakket.) Beste in veilige modus
Anders probeer je een restore point

Of! Installeer een virusscanner op je usb-stick, sommige zijn hiervoor compatible.
En anders begin je gewoon lekker fris :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:22:
Misschien terug naar een system restore point van voor je installatie?
Zojuist gedaan en nu ben ik nog veel verder van huis :(

Windows gestart, user+password voorbij en tijdens het laden een BSOD IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error code 0x0000000A

Starten in Safe Mode is momenteel geen optie omdat ik dan tegen het beveiligingswachtwoord van de HDD encryptie aanloop en aangezien deze laptop van m'n werk is, heb ik deze niet zelf maar mag ik daarvoor naar onze IT afdeling. Ziet er naar uit dat het daar nu sowieso op neer gaat komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je hebt een IT-Afdeling en gaat er dan zelf nog aan lopen prutsen 8)7?
Die IT- afdeling is er niet voor niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:01:
Je hebt een IT-Afdeling en gaat er dan zelf nog aan lopen prutsen 8)7?
Die IT- afdeling is er niet voor niets :X
Weet niet hoe het met jou zit, maar ik probeer toch eerst zelf m'n laptop te fixen alvorens naar de IT afdeling te gaan. Zeker als je bedenkt dat ik voornamelijk op klantlocaties werk en daardoor vrijwel nooit op kantoor ben, daar waar de IT afdeling is.

Gelukkig kon er nog opgestart worden in veilige modus na het invoeren van het encryptie beveiligings wachtwoord. Na het veiligstellen van documenten is er een nieuwe image opgezet en is 't probleem opgelost. Het vermoeden bestaat nog steeds dat het een trojan/virus is geweest. Bij het starten in veilige modus werd ook duidelijk dat Symantec niet meer in orde was, want die gaf diverse malfunction meldingen.

Pagina: 1