Ik ben bezig met een VB-scriptje dat bij het openen van een nieuw Word-document vraagt om de titel en, zodra er wordt gekozen voor "opslaan als" direct de bestandsnaam weergeeft als yyyy-mm-dd titel. Oftwel:
2010-02-15 mooi documentje.docx
Ik heb hiervoor de volgende VB-code gemaakt die ook daadwerkelijk werkt ;-)
Het enige dat mij niet lukt is om het automatisch uit te voeren wanneer de gebruiker klikt op "opslaan als...". Ik snap uiteraard dat je ook een aparte knop kan maken waarmee de gebruikers de boel opslaan, maar dat is dus juist niet de bedoeling! De bestandsnaam moet gewoon al standaard ingevuld staan als de gebruiker op "opslaan als" klikt. Als de gebruiker daarna bewust kiest voor een andere bestandsnaam, dan mag dat ook mogelijk zijn.
Dit is de gebruikte code:
2010-02-15 mooi documentje.docx
Ik heb hiervoor de volgende VB-code gemaakt die ook daadwerkelijk werkt ;-)
Het enige dat mij niet lukt is om het automatisch uit te voeren wanneer de gebruiker klikt op "opslaan als...". Ik snap uiteraard dat je ook een aparte knop kan maken waarmee de gebruikers de boel opslaan, maar dat is dus juist niet de bedoeling! De bestandsnaam moet gewoon al standaard ingevuld staan als de gebruiker op "opslaan als" klikt. Als de gebruiker daarna bewust kiest voor een andere bestandsnaam, dan mag dat ook mogelijk zijn.
Dit is de gebruikte code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Sub Document_New() Titel = InputBox("Bestandsnaam", "Titel") End Sub Public Sub FileSaveAs() Dim dt As String dt = Format(Now(), "yyyy-mm-dd") Dim Titel As String Titel = Format(Now(), "yyyy-mm-dd Titel") With Dialogs(wdDialogFileSaveAs) .Name = Titel .Show End With End Sub |
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative