Toon posts:

The network path was not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik zit hier met een probleempje. Sinds enkele dagen kan ik met mijn laptop niet meer draadloos naar mijn fileserver in mijn netwerk verbinden. Zover ik mij herinner heb ik niets gedaan wat dit mogelijk zou kunnen veroorzaakt hebben. Alles werkte perfect voorheen.
Met kabel werkt het wel perfect!

Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
- Desktop pc (Win 7), 192.168.1.11
- Laptop (Win 7), DHCP
- Ubuntu fileserver, 192.168.1.10

Pingen:
.11 naar DHCP : werkt
.11 naar .10: werkt
DHCP naar .11 werkt
DHCP naar .10 niet.
.10 naar .11 werkt
.10 naar DHCP niet

Ik heb ook al geprobeerd om een vast ip in te stellen op de laptop, maar dit heeft niet geholpen.

Als ik mijn router reset, dan werkt het voor een 5tal minuten wel, en daarna valt hij weer weg.
Ik verbind ook naar het internet via dezelfde router en dat werkt op alle 3 de pc's perfect.
De laptop of ubuntu herstarten haalt ook niets uit.

Op mijn laptop lijken alle services en instellingen juist.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, maar met vragen:

QoS stond op in mijn router config op mijn 2de fysieke poort, maar ik vind het gek waarom dat ik dan niet lokaal (met wireless) kan verbinden naar die pc die aan die poort hangt... =/

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Sommige routers hebben een optie om je WLAN netwerk van je LAN netwerk te scheiden in twee verschillende subnetten waar geen route tussen bekend is. Met je WLAN kan je dan vaak prima naar internet of naar andere WLAN stations, maar niet naar je LAN hosts. Is dat het misschien?

Of wellicht maakt je router onderscheid in het netwerk tussen je vast uitgedeelde ip's en je DHCP subnet?

Verwijderd

Topicstarter
Zou QoS daar voor zorgen? Want ik kan nu perfect van het WLAN naar het LAN verbinden, sinds ik QoS terug heb uitgeschakeld.