Hallo allemaal
Ik zit hier met een probleempje. Sinds enkele dagen kan ik met mijn laptop niet meer draadloos naar mijn fileserver in mijn netwerk verbinden. Zover ik mij herinner heb ik niets gedaan wat dit mogelijk zou kunnen veroorzaakt hebben. Alles werkte perfect voorheen.
Met kabel werkt het wel perfect!
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
- Desktop pc (Win 7), 192.168.1.11
- Laptop (Win 7), DHCP
- Ubuntu fileserver, 192.168.1.10
Pingen:
.11 naar DHCP : werkt
.11 naar .10: werkt
DHCP naar .11 werkt
DHCP naar .10 niet.
.10 naar .11 werkt
.10 naar DHCP niet
Ik heb ook al geprobeerd om een vast ip in te stellen op de laptop, maar dit heeft niet geholpen.
Als ik mijn router reset, dan werkt het voor een 5tal minuten wel, en daarna valt hij weer weg.
Ik verbind ook naar het internet via dezelfde router en dat werkt op alle 3 de pc's perfect.
De laptop of ubuntu herstarten haalt ook niets uit.
Op mijn laptop lijken alle services en instellingen juist.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Ik zit hier met een probleempje. Sinds enkele dagen kan ik met mijn laptop niet meer draadloos naar mijn fileserver in mijn netwerk verbinden. Zover ik mij herinner heb ik niets gedaan wat dit mogelijk zou kunnen veroorzaakt hebben. Alles werkte perfect voorheen.
Met kabel werkt het wel perfect!
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
- Desktop pc (Win 7), 192.168.1.11
- Laptop (Win 7), DHCP
- Ubuntu fileserver, 192.168.1.10
Pingen:
.11 naar DHCP : werkt
.11 naar .10: werkt
DHCP naar .11 werkt
DHCP naar .10 niet.
.10 naar .11 werkt
.10 naar DHCP niet
Ik heb ook al geprobeerd om een vast ip in te stellen op de laptop, maar dit heeft niet geholpen.
Als ik mijn router reset, dan werkt het voor een 5tal minuten wel, en daarna valt hij weer weg.
Ik verbind ook naar het internet via dezelfde router en dat werkt op alle 3 de pc's perfect.
De laptop of ubuntu herstarten haalt ook niets uit.
Op mijn laptop lijken alle services en instellingen juist.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!