Debian testing en dselect

Pagina: 1
Acties:

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Ik heb Debian Testing (woody) geinstalleerd met dselect. Nu wilde ik vandaag nieuwe pakketten installeren met dselect. Eerst 'update', dan 'select' en toen 'install'. Hier ging het dus mis want hij wilde de helft van mijn systeem weggooien. Na een tijdje zoeken bleken een heleboel basis-pakketten niet meer in de standaard tree op de ftp-servers te staan, maar in de dir 'pool'. Zodoende vond dselect blijkbaar dat die pakketten niet meer beschikbaar zijn en wil ie ze weggooien. Dat is dus heel vervelend, want dan is je systeem dus weg :( Weet iemand de reden voor het verplaatsen van die pakketten en eventueel een oplossing?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Verwijderd

Dselect doet idd raar soms
waarom gebruik je geen apt-get? :)

• Oeboema
apt-get geeft precies hetzelfde effect aangezien ze gebruik maken van dezelfde bestanden met daarin de pakketjes info.

• balk
  • Laatst online: 19-08 23:20
Waarschijnlijk upgrade je een pakketje waarvan de dependencies niet helemaal kloppen (oid). Installeer maar eens libqt2-gl en apt wil alle kde zut eraf donderen..... Als je libqt2.2-gl wil installeren gaat het wel goed. Ik denk dat het zo'n soort probleem is. (best lachuh: " After unpacking 56.1MB will be freed" :z)

• Oeboema
Niet goed bezig herman. Zoals ik al hierboven schreef staan een heleboel pakketten niet meer in de packages.gz file op de ftp-servers. Zoek bijvoorbeeld netbase maar eens op, je vindt um niet meer in die file van testing. Volgens mij is testing vandaag broken. Er staat ook al een post op www.debianhelp.org |:(

• balk
  • Laatst online: 19-08 23:20
sjeesz, Storm!

waarom dselect?

• Oeboema
Ja Herman, dselect is toch best wel handig.

Verwijderd

:P

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
dselect of apt gebruiken maakt niet zo enorm veel verschil trouwens. dselect is eigenlijk alleen maar een front-end voor apt en dpkg.

Ik draai hier trouwens ook testing, maar die haalt altijd al de packages uit de 'pool'-dir. Daar is ook nog nooit iets enorm mee fout gegaan.

Verwijderd

kijk in het vervolg ook eens naar:
console-apt (capt) zeer handing apg-get shelletje, en kun je bovendien lekker tetris doen tijdens het downloaden.
Oja, vandaag apt-get upgrade bij mij ook kaputt, iets met console-common_0.4_all.deb :(
maarja, morgen beter :)

• Oeboema
Nou, het lag volgens mij aan gisteren. Vandaag weer even geapt-get update en een boel schade is weer hersteld. :+

• Jochem
  • Laatst online: 20:58
gisteren was inderdaad de Packages.tgz file op vele debian ftp/http server corrupt slash fout genenereerd. Zoals ook al in de debian-devel lijsten stond: "That's living on the bleeding edge of technology"

Breek me de bek niet open over ADSL buur..

grtx, buur.
Pagina: 1