Netwerkschijf op server benaderen via VPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Hallo allemaal!

Ik heb hier een server staan met sbs2003 met hierop verschillende drive mappings.
Voorbeeld:

N: <algemene netwerkmap>
M: <Afdeling netwerkmap>
P: <projecten netwerkmap>
U: <persoonlijke usermap>

Als er op kantoor wordt ingelogd is er nooit een probleem en werkt alles vlekkeloos.
Wanneer er op een andere locatie verbinding wordt gemaakt met internet en een VPN verbinding wordt gemaakt met de server, dan kan er altijd verbinding worden gemaakt met de schijven; N, M en P.
De Netwerk map U: kan niet worden geopend en geef dan aan dat de map U: niet gevonden kan worden.

Windows Vista: U:\ is niet toegankelijk. Kan het netwerkpad niet vinden.

Windows 7: U:\ verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een harde schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Als u ook dan niets kunt vinden is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.

De U:\ schijf werd nu ingeladen door deze in het profielmanagement bij de gebruiker in te geven.
Vervolgens heb ik deze handmatig aangemaakt in het NETLOGON script d.m.v. NET USE.
Maar helaas werkt dit vervolgens ook niet.

Nu vraag ik me af waarom de andere drive-mappings wel gewoon goed functioneren, maar de U:\ niet.
En uiteraard hoe ik dit probleem het beste kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zie je de 'persoonlijke map' wel als share als je met een remote client \\<servernaam> probeert te benaderen?

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Pong schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:53:
Zie je de 'persoonlijke map' wel als share als je met een remote client \\<servernaam> probeert te benaderen?
Ja, dan kan die gewoon worden benaderd.
Hij staat dan onder de map: \\server\Users\<user>

[ Voor 10% gewijzigd door DaVaRiOuS op 15-02-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Indien je nog via het NETLOGON script werkt, doe je dit dan met de switch %username% ?

Verder: Als je je VPN opzet, moet je dan nog het script draaien, of heeft dat dan al gelopen?

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
het lijkt mij dat net use u: \\server\users\%username% in je logon script zou moeten werken.
Als je tenminsten de username als directory naam hebt.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Probeer ook eens de FQDN ipv de netbiosnaam van de server te gebruiken. Automatische DNS achtervoegsels werken soms over een VPN niet.

FQDN: servernaam.domain.local

dus: \\servernaam.domain.local\sharenaam

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1