Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Mijn vader wil graag een all-in-one set kopen dat voldoet aan de volgende kenmerken:

- Blu Ray speler
- Harde schijf recorder
- Home Cinema Set

Ik heb op google rondgekeken en ik zie daar wel veel Blu Ray/Home Cinema Set combi's, maar dus niet eentje met harde schijf recorder. Hij wil perse alles in 1 apparaat hebben omdat hij "volgens eigen woorden: knettergek wordt van AL die apparaten en die 34 afstandbedieningen". Tja, kan me er wel iets bij voorstellen.

In elk geval, als hij zo'n all-in-one combi kan vinden zou ik zijn huidige home cinema set kunnen krijgen :)

Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Anders kan je ook 2 of meer apparaten icm met een pricewatch: Logitech Harmony 785 Advanced Universal Remote
Dit is een zgn. universele afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk hier eens tussen, BR en HDD staan apart vermeld, mogelijk dat er wel een combo van die 2 tussen zit? (zijn allemaal iig cinema sets).
http://www.sony.nl/product/hch-home-cinema-systems

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Snowwie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:49:

knettergek wordt van AL die apparaten en die 34 afstandbedieningen". Tja, kan me er wel iets bij voorstellen.
Als dat inderdaad de rede is hebben ze daar mooie oplossingen voor hoor.
Logitech Harmony

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Snowwie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:49:
- Blu Ray speler
- Harde schijf recorder
- Home Cinema Set
Vraag me af of je zoiets in één set zou willen kopen. Dit omdat een losse Blu-ray recorder al snel over de 1200 zit (zie bijvoorbeeld de Panasonic DMR-BW500 Blu-ray Recorder). Dan kan je beter een losse Blu-ray speler aanschaffen voor een paar honderd euro en dan los een DVD-recorder met HDD. Plus de kans dat één van die twee apparaten dan aan een home-cinema set vast zit is wel groot. Persoonlijk zou ik dan kijken naar een Blu-ray speler home cinema set en een losse DVD-recorder. Omdat de decoder van de Blu-ray speler dan meteen HD Audio aan kan en als je een set koopt met DVD Recorder dan is dat niet zo.

Maar een combinatie van alle drie de apparaten heb ik sowieson nog niet gezien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Maar hij vraagt toch niet om een Blu-ray recorder?
Hij wil een Blu-ray speler en een hard disk recorder.........

Wellicht is de LG HR400 iets voor je pa. Is geen versterker/home cinemaset, dus hij zal er nog wel een losse versterker/receiver bij moeten kopen, maar is dus wel een Blu-ray speler én hard disk recorder.

Afbeeldingslocatie: http://beingdigital.nl/wp-content/uploads/2009/05/lgblurayrecorder-300x143.jpg

edit: Panasonic heeft ze ook aangekondigd. In Australië lijken ze al leverbaar. Geen idee of en wanneer ze naar NL/Eur komen:
DMR-BW850 & DMR-BW750

edit2: dat je in vader's wens niet ontkomt aan een universele afstandsbediening lijkt een onmogelijk opdracht; want ook al zou ie een all-in-one vinden zal ie nog de tv moeten bedienen met een aparte remote.......

[ Voor 38% gewijzigd door kaajee op 15-02-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Dan heb je nog steeds een extra afstandsbediening nodig om het volume te regelen, wat het totaal op 3 brengt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan het volume ook (beperkt) regelen op zo'n speler hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
In theorie zou je met HDMI CEC enabled ook het volume moeten kunnen regelen van het uitvoerende apparaat. Kan hier ook met de remote van mijn tv het volume van de receiver regelen als deze aan staat op het TV-kanaal. Staat de receiver uit dan pakt de remote het volume van de tv zelf.

Nadeel is alleen dat HDMI CEC niet met alle apparaten goed hoeft te gaan. Zeker niet als je met verschillende merken door elkaar gaat spelen. Maar goed, was al gezegd dat een simpele Logitech Harmony al voor een "paar" tientjes is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

edit2: dat je in vader's wens niet ontkomt aan een universele afstandsbediening lijkt een onmogelijk opdracht; want ook al zou ie een all-in-one vinden zal ie nog de tv moeten bedienen met een aparte remote.......
Niet geheel waar, als je alles van sony koopt kan je middels die Bravia Engine meerdere devices bedienen waaronder BD, PS3, DVD-R, LCD, Receiver etc.

edit.
De vraag si of je dat wilt. Een receiver van Sony zou niet mijn eerste keus zijn.

gebruik zelf ook de Logitech Harmony, een woord super!

edit2
"Bravia Engine" moet je lezen als een fabrikant eigen functie. Ik weet dat bijna alle grote fabrikanten dezelfde soort functie hebben, weet allen hun naam niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Maddog McHare op 15-02-2010 14:09 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Da's hetzelfde als een universele afstandsbediening, alleen dan van het merk Sony en ben je aan het eind vele malen duurder uit waarschijnlijk...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
HDMI CEC heeft verschillende namen: Sony noemt het "Bravia Engine", Philips noemt het "Easy Link" en zo heeft elke product dus een eigen naam. Negen van de tien keer werkt dit gewoon met elkaar. Zo kan ik met HDMI CEC aan een Pioneer Blu-ray speler, Philips tv en een Denon receiver bedienen. Alleen dat het werkt staat gewoon niet vast. Zelfs met alleen apparaten van één en hetzelfde merk hoeft het nog lang niet altijd goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49

DJ Vincento

1422055

Little_captain schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:51:
Anders kan je ook 2 of meer apparaten icm met een pricewatch: Logitech Harmony 785 Advanced Universal Remote
Dit is een zgn. universele afstandsbediening
Dacht dat dat ook dé oplossing zou zijn voor mijn pa. Heb een Logitech voor 'm gekocht, alle activiteiten voor 'm ingesteld, werkt prima. Behalve voor mijn pa, er is niets veranderd. Behalve dat er nu maar één dure afstandsbediening door de kamer gesmeten word in plaats van een stuk of vier. :X

Beter kun je dus iets kopen wat aan elkaar te linken is qua besturing, zoals Sony Bravia enzo. Volgensmij werkt dat makkelijker dan zo'n logitech met touchscreen enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Vincento op 16-02-2010 00:38 ]

Pagina: 1