Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste tweakers,

ik zit nu opgescheept met een harde schijf van 232 GB met windows 7 erop en een hele lading programma's, happy days ^^ Ik heb er echter een tweede harde schijf bij gekocht van 1 TB en ik wil graag de OS met alle programma's erbij enz daarop overzetten. Kan ik gewoon kopieren en plakken of krijg ik dan OS errors?.

Ik had ook iets gelezen over ghosten, maar dan moet ik bootfix runnen. In alle vorige topics die ik heb gelezen omtrent ghosting en stuff gaat het allemaal om windows XP of vista...

Iemand enige goede ideeën of goede ghosting programma's om aan te raden?

thnx ^^

[ Voor 17% gewijzigd door SuperSang op 15-02-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ghosten ja, een clone maken van je ene HD naar de andere HD. verder geen vreemde dingen doen.

zeker niet kopieren, dat gaat zowiezo niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Kopiëren gaat niet werken, wat je wel kunt doen is een image maken van je "oude" HDD en deze terugplaatsen op je nieuwe 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34
D.m.v Windows Backup een backup maken van je Windows installatie (op een usb schijf) en deze vervolgens restoren op de nieuwe disk :+
De eventueel nog aanwezige data kun je dan gewoon kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
dat heb ik al een keertje gedaan. Maar wat je dan krijgt is dat alle connecties tussen programma's verloren gaan, en als ik bijv games overzet, komen deze niet in het register te staan van geinstalleerde games (wat weer een probleem wordt als je ze wil wijzigen enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
http://www.acronis.nl/ is alles wat je nodig hebt. Iets meer eigen initiatief wordt overigens wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McWolf82 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:10:
http://www.acronis.nl/ is alles wat je nodig hebt. Iets meer eigen initiatief wordt overigens wel gewaardeerd.
nofi maar volgens mij moet je betalen als je de image functie wilt gebruiken, windows backup ondersteunt ook imagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CloneZilla werkt ook prima en is ook nog gratis.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
ik ga ze uitproberen! ^^
Die dinge van acronis OF installeren niet, of werken niet doordat er een FOUT is in de installatie -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
Clonezilla heeft de harde schijf succesvol gecloned naar me 1TB schijf, maar windows weigert te werken... ik heb opstart herstel en systeem herstel al geprobeerd... I'm out of idea's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 10:26
nadat je klaar was met klonen, wel zo slim geweest om je HDD ID's om te wisselen? Afhankelijk wat voor schijven en bios je hebt kan dit op meerdere manieren.
Als het 2 sata schijven zijn is het makkelijkst de kabels te swappen aan 1 kant. Verifeer ook daarna in je bios of hij het heeft opgepikt als je bios dat ondersteund.

Je kan ook met bcdedit in de recovery console je bootsector aanpassen, maar ik denk dat kabeltje wisselen een makkelijkere actie is voor je.

[ Voor 18% gewijzigd door Razwer op 24-02-2010 06:42 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
fixed it! ^^ thnx voor de reacties ^^
Pagina: 1