Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Gisterenavond is mijn iPhone 3GS er opeens mee opgehouden.
Het scherm is zwart en de iPhone reageert nergens op. Ook niet op het indrukken van de home knop voor een behoorlijke tijd.
Als ik hem aan iTunes hang dan zegt die dat er een iPhone in restore modus is aangetroffen. Vervolgens wil ik restoren en krijg ik een melding dat dit niet kan met foutcode 21. Deze code leidt me ook nergens toe aangezien de oplossingen er voor gegeven ook niet werken. Het scherm wordt wel wit tijdens het verifieren met apple maar een logo verschijnt niet en het witte scherm verdwijnt na 1 minuut weer.
Het betreft een iPhone uit italie met originele 3.1.3 software. Iemand enig idee?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Heb je al geprobeerd handmatig een firmware erop te zetten? shift+restore en dan de ipsw bestand aanklikken.
Ter informatie, is hij gejailbreakt? Niet dat dit veel moet uitmaken maar dat zou kunnen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Andere pc proberen en de firmware opnieuw downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Cyw00d schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:54:
Heb je al geprobeerd handmatig een firmware erop te zetten? shift+restore en dan de ipsw bestand aanklikken.
Ter informatie, is hij gejailbreakt? Niet dat dit veel moet uitmaken maar dat zou kunnen.
Hij is niet gejailbreakt, ik ben nu bezig op de derde computer om te restoren. Deze keer een windows PC, ben dus ook opnieuw de software aan het downloaden. ipsw bestand is de firmware gok ik zo? moet ik dan gewoon de versie bij apple downloaden?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Painxiom schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:59:
[...]

Hij is niet gejailbreakt, ik ben nu bezig op de derde computer om te restoren. Deze keer een windows PC, ben dus ook opnieuw de software aan het downloaden. ipsw bestand is de firmware gok ik zo? moet ik dan gewoon de versie bij apple downloaden?
Het is mogelijk van website/forums een ipsw bestand te downloaden en deze handmatig te installeren. Volgens mij niet van de Apple website zelf.

Mijn eerste google resultaat leverde mij deze pagina:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750
Probeer een aantal van deze ipsw's. Let op, wel de juiste downloaden, 3gs dus. Hij geeft zowiezo een foutmelding als je de verkeerde pakt hoor, maar het kost zoveel downloadtijd :)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Had ik van de week ook. Toen ik het op een andere pc probeerde (xp 32 bits met iTunes 32 bits) werkte het wel weer.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Ben nu bezig vanaf de windows PC, ben een stukje verder gekomen... Hij is daadwerkelijk begonnen met updaten. Maar nu is hij gestopt tijdens het updaten.. Tijdens de update krijg je eerst het draaiende rondje. Dan een zwart scherm met een apple logo en het balkje dat vol moet lopen. Dat balkje is nu 2/3 gevuld en komt niet meer verder.. op de pc staat nog steeds herstel van iPhone controleren.
What to do?

Edit lees net dat het heel soms een uurtje kan duren. Zal mijn geduld proberen te bewaren..
Bedankt voor alle hulp so far!

[ Voor 13% gewijzigd door Painxiom op 15-02-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Painxiom schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:16:
Ben nu bezig vanaf de windows PC, ben een stukje verder gekomen... Hij is daadwerkelijk begonnen met updaten. Maar nu is hij gestopt tijdens het updaten.. Tijdens de update krijg je eerst het draaiende rondje. Dan een zwart scherm met een apple logo en het balkje dat vol moet lopen. Dat balkje is nu 2/3 gevuld en komt niet meer verder.. op de pc staat nog steeds herstel van iPhone controleren.
What to do?
Gedult hebben, deze dingen kunnen even duren. Is hij op die windows PC nu niet in de Downloads map in iTunes een groot bestand aan het binnenhalen ofzo ?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Cyw00d schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Gedult hebben, deze dingen kunnen even duren. Is hij op die windows PC nu niet in de Downloads map in iTunes een groot bestand aan het binnenhalen ofzo ?
Ik wacht inderdaad nog wel even een uurtje.. Er wordt niets gedownload, dat heeft hij voor de update al gedaan.
Hij is nog niet verder gekomen in het updateproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Even een update over de stand van zaken.
Mijn iPhone zit dus vast in DFU mode en op een mac krijg ik hem uberhaupt niet aan de praat. Op 2 verschillende windows PC's kom ik tot 3/5 van de recovery, iTunes blijft dan de melding geven dat hij wacht op de iPhone. De telefoon heeft al 1 maal ruim 6 uur zo gelegen. Ondertussen raak ik een beetje ten einde raad. Wie o wie biedt hulp? Ik probeer het straks even met 3.1.2 te downgraden. Ben benieuwd.

Goed, weer een update, downgraden lukt niet, heb het ook even gechecked en sinds 3.1.3 is dat geblokkeerd. Heb hem weer aan een andere windows pc gedurende de nacht gelegd. Opnieuw vast op hetzelfde punt... zucht...

[ Voor 19% gewijzigd door Painxiom op 16-02-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had iets soortgelijk: geen jailbreak en bij updaten van 3.1.2 naar 3.1.3 liep hij vast.
DFU mode lukte eerst niet, maar toen heb pc opnieuw opgestart en toen lukte het wel in DFU mode.
Denk niet dat dit bij jou werkt hè, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
De zaken worden er niet beter op. De iPhone wil nog steeds niets, ik heb zelfs met customs firmware geprobeerd om hem te downgraden maar dan hoor ik gelijk dat het geen juiste firmware is. (ook met aanpassing van het host bestand)
Heb nu 5 computers en 2 mac's gehad dus het probleem zit wel aardig vast ben ik bang.

Verder ben ik dus op zoek gegaan naar garantie, eerst heb ik vodafone italie gebeld, gezien die mij de telefoon en het contract verkocht hebben (ik woon enkele maanden per jaar in italie)
Zij wisten me te vertellen dat ik voor support bij apple moet zijn gezien het om een internationaal geval gaat. Apple daarentegen verwijst me naar T-Mobile, gezien zij alle service voor Nederland regelen. T-Mobile zegt alleen eigen clienten te helpen, dus dat werkt ook niet. Solid Vision (reparatiebedrijf van T-mobile) is gesloten.
Ik ben de draad kwijt...wie helpt me verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer de DFU modus eens op deze manier:

http://www.iphoneclub.nl/...i-begrippen/3400-dfu.html
DFU Mode

De Recovery mode is de meest poplulaire methode om een iPhone doormiddel van iTunes
te kunnen restoren. Echter bestaat er ook een "DFU" mode die krachtiger is dan de normale recovery mode.
Het verschil tussen beide is dat bij DFU geen gebruik wordt gemaakt van reeds in de iPhone aanwezige
pre-loader, maar van de pre-loader welke zich in het restore package bevindt.

Hierdoor wordt het mogelijk om iPhones te restoren die normaal gesproken terug komen
met b.v. Error 01 (unknown error), een bekend probleem bij het restoren van een 1.1.3 naar 1.1.1.

[top]Hoe activeer je DFU mode ?

stap 1
Sluit je iPhone aan op je Mac of PC - en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

stap 2
Druk de "home button" en "power button" tegelijkertijd in.

stap 3
Na exact 10 seconden laat je de powerknop los.
Blijf de homeknop indrukken tot itunes opspringt en zegt dat het een iphone in recoverymodus heeft gevonden.

Je iphone scherm zal zwart blijven

Indien er een applelogo verschijnt heb je de "power button" te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

Restore hierna de firmware die je wilt, en je zult zien dat de "unknown error" niet meer verschijnt.

[top]Hoe kom je uit DFU mode ?

Houd 20 sec de Home + Sleep/Wake knop in. Daarna kun je de Sleep/Wake knop indrukken om je iPhone aan te zetten.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Helaas... geen verandering... hij hangt nog steeds of in het begin van het balkje of op 3/5e deel van het balkje. Hij zit ook duidelijk strak in dfu, als ik hem inplug dan wordt op elke pc die driver geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgjacobi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 18:00
En hoe is het afgelopen?
die van mij doet exact hetzelfde namelijk en kan ook hulp daarbij gebruiken om mijn Iphone weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
sgjacobi schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:05:
En hoe is het afgelopen?
die van mij doet exact hetzelfde namelijk en kan ook hulp daarbij gebruiken om mijn Iphone weer werkend te krijgen.
Heb je de DFU geprobeerd? of slechts de restore modus? De mijne had waarschijnlijk een defect mainboard en is voor garantie onderweg naar Italie nu. Helaas is de post hem waarschijnlijk kwijtgeraakt. Ellende dus.

Pagina: 1