120V (usa) apparatuur op 230V

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 16:42
Dag allen,

Ik heb een Bose Wave meegenomen uit de USA (120V model) echter vraag ik mij af als je deze gewoon kunt aansluiten op ons 230V elektriciteitsnet. Ik vrees er echter zelf een beetje voor aangezien er geen adapter tussen geschakeld zit, het is een rechtstreekse stroomkabel naar het toestel zelf.
Anderzijds heb ik al vaker apparatuur meegenomen uit de UK of USA en deze simpelweg met een 'tussenstukje' aangesloten, hier ben ik toch iets terughoudender.
Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om het volgende toestel
http://www.bose.nl/NL/nl/...ave-systems/WMS/index.jsp

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Staat er achterop het apparaat niet voor welk voltage hij gemaakt is?

... Meestal in de buurt van de plek waar het stroomsnoer het ding ingaat..... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275926

In de Nederlandse gebruikershandleiding staat dat het apparaat op 240 volt werkt.
Pak ik de gebruikershandleiding van het USA gedeelte van de site dan staat er dat het apparaat om 120 volt werkt. Dus ik ga er vanuit dat jou versie vanuit de USA alleen op 120 volt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De handleiding zou ik niet van uitgaan. Wie weet staat er juist in zo'n ding alleen het 'lokale voltage' vermeldt om mensen niet in verwarring te brengen.
Check de achterkant van het apparaat wat het ding als input aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Op de onderkant staat " 120V ~ AC "
Maar goed, echt volledig uitsluitend is dit nog niet, hoop ik tenminste

[ Voor 10% gewijzigd door lowlow op 15-02-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je zou er eens een mailte aan Bose aan kunnen wagen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:18:
Je zou er eens een mailte aan Bose aan kunnen wagen.
Heb ik gedaan, vrijdagmorgen, maar ze antwoorden niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

lowlow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:19:
[...]

Heb ik gedaan, vrijdagmorgen, maar ze antwoorden niet echt ;)
Telefoon: 0800-267 34 44 (gratis nummer) :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:20:
[...]

Telefoon: 0800-267 34 44 (gratis nummer) :)
All right, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lowlow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:15:
Dat lijkt me wel, anders zou er wel staan 120V - 240V ~ AC als die tot 240V ging. dus een 120V adapter ertussen zetten lijkt me hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Vroegâh had ik veel 120~ VAC spul, tijdje in de VS gewoond.. Meeste AV receivers en andere TV-apparatuur / keukenapparatuur is gemaakt voor 110-120 VAC.. Hoewel de Wave een compact apparaat is wijzen de meeste zoekresultaten op Google uit dat het geval 120 volt is. Wij hebben destijds wel een epson printer gehad waar ook alleen 220 volt op stond, die hebben wij toen op 110 volt geprobeerd, (per ongeluk zonder erbij na te denken), maar apparaat werkte gewoon prima.Ik weigerde destijds bepaalde spullen achter te laten (Yamaha AV-receiver), travo ertussen (let wel op wattage, ik lees dat de Wave 60 watt is, dus haal niet zo'n grote lompe travo, die zijn meestal bedoeld voor verwarmingen, stofzuigers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Anoniem: 99613 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:53:
Vroegâh had ik veel 120~ VAC spul, tijdje in de VS gewoond.. Meeste AV receivers en andere TV-apparatuur / keukenapparatuur is gemaakt voor 110-120 VAC.. Hoewel de Wave een compact apparaat is wijzen de meeste zoekresultaten op Google uit dat het geval 120 volt is. Wij hebben destijds wel een epson printer gehad waar ook alleen 220 volt op stond, die hebben wij toen op 110 volt geprobeerd, (per ongeluk zonder erbij na te denken), maar apparaat werkte gewoon prima.Ik weigerde destijds bepaalde spullen achter te laten (Yamaha AV-receiver), travo ertussen (let wel op wattage, ik lees dat de Wave 60 watt is, dus haal niet zo'n grote lompe travo, die zijn meestal bedoeld voor verwarmingen, stofzuigers..)
Bedankt voor je reply en opzoekingswerk! Echter begin ik ondertussen 'door te hebben' dat een Amerikaanse Bose Wave enkel werkt op 110V-120V.
Die printer waar je van spreekt, nogmaals dank voor de real life voorbeelden, was wel een geval van 'downscaling' van 230V naar 110V. Zou dat ook het geval zijn voor het omgekeerd, nl. 'upscaling' ?

Ik was aan het denken om een conversie apparaat(je) / adapter aan te schaffen om tussenin te schakelen. Echter vind ik alleen aziatische brol die deze functionaliteit voorziet..! Iemand een idee? Webshop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 13:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

lowlow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:15:
Daar kun je wel vanuit gaan, hoor. Als de voeding ook met > 120V overweg kon dan zou dat erop staan. Blijkbaar hebben ze dus voor de Amerikaanse markt gewoon een andere voeding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Thx! Ondertussen besteld. Zal het gemakkelijkst en veiligst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lowlow schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor je reply en opzoekingswerk! Echter begin ik ondertussen 'door te hebben' dat een Amerikaanse Bose Wave enkel werkt op 110V-120V.
Die printer waar je van spreekt, nogmaals dank voor de real life voorbeelden, was wel een geval van 'downscaling' van 230V naar 110V. Zou dat ook het geval zijn voor het omgekeerd, nl. 'upscaling' ?
Een 2x zo hoog voltage erop zetten laat dat ding waarschijnlijk direct doorfikken.

Dat het bij DOP_ERWT wel werkt, is waarschijnlijk omdat de ingebouwde trafo die erin zit het spul toch omzet naar 12V, of hij dat doet van 110V of 230V maakt niet zoveel uit, een lagere spanning belast het spul niet te zwaar, een hogere spanning doet dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lowlow schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:18:
[...]

Thx! Ondertussen besteld. Zal het gemakkelijkst en veiligst zijn.
Heb je rekening gehouden met het vermogen van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
kluyze schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:38:
[...]
Heb je rekening gehouden met het vermogen van het apparaat?
Was 60 watt zie ik hierboven, dus zou moeten werken. :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1