Toon posts:

Hulp bij aanschaf nieuw setje!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik lees sinds een aantal dagen dit topic, en kijk mijn ogen uit! Wat een mooi spul komt er voorbij! Mijn Complimenten!
Nu het volgende, ook ik ben gek op hifi en alles wat daar bij komt, ik ga mijn kijk/luister apparatuur vervangen, maar niet voordat jullie mij bij het volgende helpen:

Hieronder de link van het setje dat ik al een tijd wil aanschaffen, graag jullie mening over het wel of niet kopen, en waarom...

http://shop.philips.nl/se...oductID=126441000#reviews

Thanks! ;)

Groeten is niet nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom heb je zelf voor dit setje gekozen?
Met welke setjes heb je ze vergeleken?
Heb je het al een beluisterd?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:38:
Waarom heb je zelf voor dit setje gekozen?
Met welke setjes heb je ze vergeleken?
Heb je het al een beluisterd?
Hey DeeJee,
Ik heb natuurlijk ook ff op kieskeurig.nl zitten vergelijken tussen de Philips, Yamaha's, Denon's enz. dit setje had de meeste reviews, en onder andere de beste beoordelingen.

Dit setje spreekt mij zo aan omdat hij er gelikt uit ziet, en omdat het, als ik het goed heb, de beste in zijn soort is tot nu toe. (jammer dat ze er niet meteen een Blu-ray setje van gemaakt hebben!)
Ik ben hier in Nijmegen naar een aantal Hifi zaken geweest om te kijken of het in het echt net zo mooi is en klinkt, maar daar hadden ze alle modellen behalve deze :( 8)7

Ik heb nu een Sony 5.1 Home Cinema System, maar die is inmiddels als weer een paar jaar oud.
ben van plan om 'm bij BobShop.nl te bestellen, daar is ie het goedkoopst en de volgende dag in huis, mits voor 12:00 besteld :P

Groeten is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dus je wilt terug van 5.1 naar stereo?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:09:
Dus je wilt terug van 5.1 naar stereo?
Ja ;)
voor de kamer waar het zich allemaal afspeelt is deze set voldoende...
maar wat denk je? doen? of heb je een betere tip? het mag wat kosten, ik wil gewoon kwaliteit, niet te ingewikkeld, en het moet een tijdje mee kunnen qua techniek, en design.

Groeten is niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Wat is je budget?
En of het wat is moet je zelf beslissen. Luisteren is het belangrijkste.
Misschien dat hier nog audiofielen zijn die iets kunnen roepen. Maar ik verwacht dat je voor dat geld wel iets beters kunt krijgen dan een Philips setje.

Verwijderd

Ik zou je aanraden om een lossen AV-receiver te kopen. Zo'n kant en klaar setje van Philips oogt wel mooi, maar in deze digitale tijd verandert zoveel, zo snel, dat hou je niet bij met zo'n setje. Wat je al zegt, misschien wil je bu-ray. Misschien later nog een spelcomputer, HD-TV, mediaplayer, harddisk recorder, ga zo maar door.

Koop gewoon een goede receiver met veel HDMI ingangen, dan ben je klaar voor de toekomst. Ik heb zelf een Denon AVR-1910 en die kan met alles overweg. Je hebt ook goede van Onkyo of Pioneer. Ik weet de specs niet van dit Philips setje, maar ik denk niet dat deze ook zo multifunctioneel is.

Het is misschien niet zo mooi, maar dat kun je netjes wegwerken in een kastje. En ik weet niet of je al eens een HD film hebt gekeken met mooi 5.1 geluid, dat wil je toch niet missen?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:43:
Maar ik verwacht dat je voor dat geld wel iets beters kunt krijgen dan een Philips setje.
Niet zulke goede ervaringen met Philips?
Lijkt mij toch een kwalitatief zeer betrouwbaar merk.
iig bedankt voor de reacties!
je hebt gelijk wat betreft het aanschaffen van een set,
eerst horen dan kopen.

Groeten is niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit echt een budget geluidssetje.
Iets dat ik misschien bij mijn ouders zou neerzetten.

Aan de andere kant kan dit voor jou voldoen de zijn.

Zoals hierboven wordt aangegeven moet je naar de toekomst kijken.
Wat verwacht je nog meer te willen aansluiten in de toekomst?

En waarom wil je trug van 5.1 naar 2.0?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:48:
En ik weet niet of je al eens een HD film hebt gekeken met mooi 5.1 geluid, dat wil je toch niet missen?
Ik heb bijna niks te klagen, qua HD 5.1 enz. enz.
Blu-ray via de PS3 op een Samsung HD TV, via een sony 5.1 set.\

maar zo'n reciever klinkt idd ook interesant, ik heb hier nog 2 flinke B&W Boxen staan, die zou ik daar dan in principe op aan kunnen sluiten? als ook de TV, Playstation, CD Speler, Tuner, Platenspeler, en weet ik wat nog meer???

hier onder de specs van de Philips MCD909/12

•Beeldverbetering: Video-upsampling, Video upscaling, High Definition (720p, 1080i, 1080p)
Geluid
•Uitgangsvermogen: 2 x 75 W RMS/2 x 150 W muziekvermogen
•Geluidsverbetering: Voorversterker met vacuümbuis, Klasse 'D' digitale versterker, Volume, Treble- en basregeling
•Geluidssysteem: Dolby Digital
Luidsprekers
•Hoofdluidspreker: Drie ingangen, Ribbon-tweeter, Dome mid range, 5 inch woofer, Vergulde luidsprekeraansluitingen, Afneembare luidsprekergrills
Videoweergave
•Media afspelen: DivX, DVD-video, Foto-CD, Video-CD/SVCD, DVD+R/+RW, DVD-R/-RW
•Discafspeelmodi: A-B herhalen, Hoek, PBC, Slowmotion, Zoom, Beveiligingsniveaus voor kinderen, Discmenu, Snel achteruitspoelen, Snel vooruitspoelen, OSD, Afspelen hervatten vanaf "stop"
•DVD-regio.: 2
Audioweergave
•Media afspelen: WMA-CD, MP3-CD, CD, CD-R, CD-RW, USB Flash Drive
•Discafspeelmodi: Geheugen voor 20 nummers, Herhaal nummer/alles/programma, Shuffle, Snel vooruit-/achteruitspoelen, Volgende/vorige nummer zoeken
•Ladertype: Automatisch, Lade
•Modi voor directe weergave vanaf USB: Snel achteruitspoelen/snel vooruitspoelen, Spelen/pauze, Vorige/volgende, Programma afspelen, Herhalen, Shuffle, Stoppen
Stilstaande beelden weergeven
•Compressieformaat van foto: JPEG
•Media afspelen: Foto-CD, CD-R/RW, DVD+R/+RW
Tuner/ontvangst/transmissie
•Radioband: FM-zender
•Automatisch digitaal afstemmen
•Voorkeurzenders: 20
•RDS: Radiotekst, RDS-klokinstelling, Zendernaam, Programmatype
•Tunerverbeteringen: Automatisch opslaan
Connectiviteit
•Video-uitgang - analoog: Composiet CVBS (gele cinch), S-Video (op Hosiden), SCART, Component Y Pb Pr (cinch)
•Andere aansluitingen: Digitale, coaxiale audio-uitgang, Digitale optische uitgang, FM-antenne, HDMI uit
•Audioaansluitingen: Analoge audio-ingang (L/R), Analoge audio-uitgang (L/R)
•Hoofdtelefoon: 6,3 mm
•USB: USB-poort
Gemak
•Alarmfuncties: CD-alarm, Sleeptimer, Radio-alarm, USB-alarm
•Klok: Op het hoofdscherm
•OSD-talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Portugees, Spaans, Zweeds, Turks
•Schermtype: VFD-scherm
•Indicaties: DIM-modus
•Energiebesparende stand-bystand: 1 watt
Accessoires
•Meegeleverde accessoires: Composiet videokabel (Y), Bedieningskabel, AC-netsnoer, FM-antenne, Wereldwijde garantiekaart
•Afstandsbediening: Met 49 toetsen en 2 AAA-batterijen
•Snelstartgids: Engels, Duits, Nederlands, Frans, Spaans, Italiaans
•Gebruiksaanwijzing: 16 talen
Afmetingen
•Afmetingen van set (B x H x D): 250 x 180 x 280 mm
•Afmetingen van hoofdluidspreker (B x H x D): 205 x 330 x 240 mm
•Afmetingen van verpakking (B x H x D): 740 x 310 x 375 mm
•Gewicht (incl. verpakking): 22,5 kg
Vermogen
•Stroomvoorziening: 220 - 240 V, 50 Hz

:*)

Groeten is niet nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Misschien is het slimmer om eerst eens een lijstje met wensen te maken.
Wat wil je er allemaal op aan kunnen sluiten enzo.

Ga daarna kijken of dit setje aan alle wensen voldoet. Bijvoorbeels qua hoeveelheid aansluitingen.
Volgens mij weet je zelf nog niet echt wat je wilt hebben. Je gefet ook niet echt aan waarom je naar 2.0 wil bijvoorbeeld. Luister je veel muziek of kijk je juist veel films?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wel een interessante combinatie, buizen in de voorversterker en een klasse D eindversterker. Ook jammer dat er geen digitale radioontvanger inzit, maar goed FM zal nog wel even blijven bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:17:
Je geeft ook niet echt aan waarom je naar 2.0 wil bijvoorbeeld. Luister je veel muziek of kijk je juist veel films?
Ik luister veel muziek, films kijk ik weinig, en dan meer blu-ray dan dvd, op de PS3.
5.1 is wel leuk, maar heb er niet zoveel mee, kan ook aan het huidige setje liggen, maar voegt het echt iets toe? deze philips levert volgens de specs ook een goede Home Theatre ervaring.
geen gedoe met draden en allerlei speakertjes die weer overal opgehangen moeten worden.
maar een volwaardig 2.0 setje, voor een niet al te grote kamer, is ook net zo goed denk ik.

en als ik er op uit gekeken raak over een paar jaar, en ik wil meer, dan stel ik idd zo'n set samen zoals hierboven werdt getipt. maar ik denk dat dit voorlopig een mooi setje is, en de specs zijn ook niet mis voor een 2.0 home theatre setje.

Groeten is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 15-02-2010 13:02 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Die beslissing moet je toch echt zelf maken :)
Dit topic heeft je iig niet kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:17:
Dit topic heeft je iig niet kunnen helpen.
Toch bedankt voor je reacties! ;)
Pagina: 1